نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد

نشست فعالان فرهنگی اربعین درکرمان برگزار شد

نشست فعالان فرهنگی اربعین با تبادل نظر پیرامون نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد عظیم فرهنگی توسط کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان، امروز(اول دی) در جمع فعالان فرهنگی اربعین در سخنانی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام درباره توفیق بودن در سلک زائران و خادمان حسینی علیه السلام گفت: آن حضرت به کسی فرمود زیارت امام حسین علیه السلام را هیچگاه ترک مکن زیرا هرکس یک قدم به سوی ایشان بردارد خدای متعال برای او یک حسنه می نویسد و یک سیئه محو و یک درجه او را بالا می برد.


وی افزود: ادامه روایت این است وقتی از سفر برگشت همه گناهان او بخشیده و او حزب خدا و رسول و اهل بیت می شود و هیچگاه عذاب الهی را نخواهد دید.


حجت الاسلام سازندگی ثواب خدمت به زایران در بخش فیزیکی و معنوی را مورد توجه قرار داد و با افزودن اینکه کارهای فرهنگی مصداق امور معنوی بیان داشت: نقاط ضعف و قوت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین باید مورد بررسی قرار گیرد تا برای سال آینده راهگشا باشد.


حجت الاسلام علی دوست محمدی، سرپرست فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم در سخنانی با اشاره به اینکه مدیر کل مربوطه از ۲۵ موکب اربعینی بازدید کرده و عدم روحانی در بعضی موکب ها نقطه ضعفی بود، تصریح کرد: زیرساخت حضور مبلغین فراهم است اما باید با موکب ها جهت استفاده مبلغان هماهنگی شود.


وی از تشکیل جلسه در آینده نزدیک با مسئولین موکب های حاضر در کربلا خبر داد.


رحمان جلالی، کارشناس فضای مجازی هم با تصریح به اینکه اربعین یک اتفاق فرهنگی است و ابداع این است چه اتفاقی قرار است در این اتفاق و نقش ما در ایجاد این ابداعات چیست. اظهار داشت: کارهای انجام شده بیشتر خدمات فرهنگی است.


وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در فضای مجازی گفت: ما مرتب این فضا را رصد و شبهات را در قالب بولتن بارگذاری می کردیم و سعی بر استفاده از همه ظرفیت ها در این راستا بود.


جلالی با بیان اینکه در کربلا هم در عمود ۸۲۸ مستقر و کارت شارژ برای زائران فراهم کردیم زیرا سیستم مخابراتی آنجا  به هیچوجه پشتیبانی نمی شد، بیان داشت: زیارت مجازی امام رضا علیه السلام واقعا” حس و حال عجیبی در میان زائران اربعین فراهم کرد.


| شناسه مطلب: 91826




اربعین کرمان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران