بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند

بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع آینده اعزام می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از ۸۶ هزار زائرایرانی به عربستان برای انجام فریضه حج تمتع سال ۱۳۹۸ خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز درنشست با خبرنگاران ، دستاوردهای مذاکرات حج 98 را تشریح کرد.
وی گفت: به موجب تفاهم‌نامه امضاء شده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی ، تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در موسم حج تمتع آینده ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود.
وی افزود: دراین مذاکرات قرار شد تا دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای پیگیری امور حج پیش رو زودتر از سال های قبل راه اندازی شود و موضوع صدور ویزای مناسب برای تیم کنسولی کشورمان برای مراجعه به دوایر مورد نیاز در عربستان جهت رسیدگی به امور زائران ایرانی پیگیری گردد. 
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام از طرف سعودی به دفتر نمایندگی عربستان درسازمان ملل خبر داد.
وی با اشاره به اینکه دراین سفر بحث دیه شهدای مسجدالحرام و منا بعنوان یکی از موضوعات اصلی پیگری شد، افزود: طرف سعودی اعلام کرد غرامت شهدای مسجدالحرام به دفتر نمایندگی این کشور درسازمان ملل پرداخت شده است، به‌همین‌منظوروکالت نامه های بازماندگان تهیه و ارسال شده  و پیگیری موضوع قرار است از طریق دفتر نمایندگی کشورمان درسازمان ملل انجام شود.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به پرداخت دیه شهدای مسجدالحرام ، موضوع شهدای منا نیز دنبال شود و در آینده شاهد محقق شدن این موضوع باشیم.
وی گفت: هیئت ایرانی آمادگی دارد مدارکی را که در اختیار دارد در کمیته حقیقت یاب ارائه کند تا به نتیجه برسیم.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بحث شهدای مفقود منا هم که محل دفن آنها مشخص نیست تعدادشان ۱۰ نفر بود. با پیگیری‌های انجام گرفته هم‌اینک پنج نفر به‌صورت قطعی محل دفن‌شان مشخص شده است و احتمالاً دو نفر دیگر هم به‌زودی محل دفن‌شان مشخص خواهد شد و سه نفر دیگر هم درحال پیگیری است.
آقای رشیدیان در پاسخ به سوالی با بیان اینکه برگزاری سفرعمره فعلا امکان پذیر نیست ، اظهار داشت: در این مذاکرات موضوع توجه به زمان‌ حرکت کاروان‌های ایرانی برای رمی جمرات متناسب با شرایط آب و هوایی و مسائل شرعی و راه اندازی دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در جده نیزمطرح و پیگیری شد.
بر پایه این گزارش ، سفر آقای رشیدیان به ‌دعوت وزیر حج عربستان صورت گرفت و در جلسات مذاکرات، طرفین برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع به توافق رسیدند.
 




نظرات کاربران