سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند

سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند

سرکنسول عراق در مشهد با بیان این که تعداد زائران عراقی افزایش می یابد، گفت: سال آینده 4 میلیون زائر عراقی به مشهد می آیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، دکتر یاسین شریف سرکنسول کشور عراق در مشهد در جریان بازدید از بیمارستان چشم پزشکی بینا گفت: مسافرت در عراق برای تمام شهروندان آزاد است، علی الخصوص جمهوری اسلامی ایران که بابت زیارت اربعین این موضوع افزایش یافته است.


وی افزود : سالانه حدود 2 میلیون زائر عراقی به ایران می آیند که از این تعداد 200 هزار نفر به مراکز درمانی ایران مراجعه می کنند، برنامه ریزی ما برای ورود 4 میلیون زائر است که از این تعداد 500 هزار نفر در بحث گردشگری سلامت فعال هستند.


دکتر یاسین شریف در ادامه یادآور شد: سال گذشته فقط شرکت هواپیمایی عراق تعداد هزار پرواز به مشهد داشت و این به غیر از پروازهای هواپیماهای ایرانی است. اکثر زائران دارای بیماری صعب العلاج مثل بیماری سرطان، چشم، گوارش، زنان و سرطان اطفال که عمدتا از شهر بصره هستند، به ایران می آیند .


وی خاطر نشان کرد: قبلا عراقی ها به ترکیه و لبنان می رفتند ولی الان به جمهوری اسلامی ایران می آیند. فراموش نکنیم که عراق در کشور شما 400 هزار دانشجو دارد و در مشهد تعداد 750 نفردانشجو در دانشگاه آزاد و فردوسی داریم که آن ها همراه با پدر، مادر، همسر و اقوام خود به ایران می آیند.  


سرکنسول کشور عراق در مشهد با اشاره به امکانات درمانی ایران گفت: هزینه جراحی در ایران نسبت به کشورهای خلیج فارس ارزان است و پیشرفت علم پزشکی را شاهد هستیم . بیشتر بیماران از نحوه برخورد راضی هستند و این موضوع عام است، اکثر بیماران عراقی به صورت انفرادی به ایران می آیند. 


وی با اشاره به مشکلات گردشگری سلامت افزود : غالبا مترجمان عرب زبان برای زائران مشکل ایجاد می کنند و مسئله حیله گری آنان باعث شده تا هزینه ها تحت الشعاع این مسائل قرار گیرد. پزشکی در ایران بسیار قوی تر و پزشکان بسیار مجرب ترازعراقی ها هستند.


دکتر شریف یادآور شد: باید ارتباط دلالان با بیماران را کاهش دهیم یک ضرب المثل معروف در عراق است که می گوید به مشهد سفر کنید که در آن هم زیارت و هم سیاحت است. پزشکان ایرانی در عراق بسیار معروف هستند .


وی خاطر نشان کرد : امروز این مرکز را از نزدیک مشاهده کردم حقیقتا از بیمارستان های بسیاری از کشورهای غربی بهتراست. اگرهزینه ها منطقی شود تعداد بیشتری به این مراکز مراجعه و تحت درمان قرار می گیرند.  


 


| شناسه مطلب: 91875




مشهد مقدس



نظرات کاربران