احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه

احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه

برقراری سفر کاروان‌های زیارتی به سوریه پس از بررسی شرایط امنیتی و رفاهی برای زائران ایرانی و در صورت مهیا بودن شرایط مورد نظر کشورمان امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،به نقل از خبرگزاری فارس با توجه به برقراری امنیت در سوریه از ماه گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر از سرگیری سفر کاروان‌های زیارتی به سوریه شنیده شد.


همچنین قرار است ضمن بازسازی حرم حضرت زینب (س)، مضیفی در جوار حرم مطهر این بانوی بزرگ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته شود تا از زائران حضرت زینب (س) پذیرایی صورت گیرد.


بر همین اساس حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات از وجود امنیت در شهر دمشق و پاکسازی این شهر از تروریست‌های داعش خبر داده و گفته است که با تدابیر اندیشیده شده امیدواریم اعزام کاروان‌های زائران به سوریه شروع شود و زائرین بتوانند تا آن زمان در مضیف پذیرایی شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز به راه‌اندازی سفرهای زیارتی به سوریه اشاره کرده و گفته است: در سال‌های گذشته هر سال حدود ۸۶ هزار حاجی، صدها هزار عمره‌گزار، دو میلیون زائر اربعین و نزدیک به یک میلیون زائر عتبات عالیات داشته‌ایم و اگر سفر سوریه هم راه بیفتد، زائران حرم حضرت زینب (س) هم به آن اضافه خواهند شد.


البته برای از سرگیری این سفر معنوی تنها مذاکرات در داخل ایران پاسخگو نخواهد بود، چرا که اعزام زائران به سوریه منوط به تأمین امنیت آن‌ها است و همانطور که در گذشته نیز مطرح شده بود، اعزام زائران به سوریه در صورت عدم وجود امنیت لازم امکان‌پذیر نخواهد بود.


بر همین اساس علیرضا رشیدیان رئیس جدید سازمان حج و زیارت نیز پس از حضور در این سازمان ضمن بررسی روند اعزام زائران به سوریه، از احتمال از سرگیری این سفرها خبر داده است.


به گفته رشیدیان پس از بررسی شرایط امنیتی، اقامت، تردد، تغذیه و تدارکات مورد نیاز زائران، در صورت مهیا بودن شرایط مورد نظر ایران، اعزام زائران آغاز خواهد شد.


برای این منظور رئیس سازمان حج و زیارت ماه آینده سفری به سوریه خواهد داشت تا ضمن بررسی شرایط موجود، در صورت آمادگی برای اعزام زائران، تصمیم‌گیری در این مورد صورت گیرد و تکلیف اعزام‌ها مشخص شود.


سفر کاروان‌های زیارتی به سوریه پس از حملات داعش و تکفیری‌ها به شهرهای این کشور و نبود امنیت لازم متوقف شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران