دسترسی به پایانه برکت در اربعین آینده مجزا می‌شود

استاندار ایلام گفت: یکی از کارهای خوبی که باید در سال آینده انجام دهیم این است که دسترسی به پایانه برکت را جدا از پایانه مرزی مهران تعریف کنیم که این مهم می‌تواند در روانسازی خودروها حائز اهمیت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی با بیان این‌که اربعین امسال به‌علل مختلفی منحصربه‌فرد بود، اظهار کرد: مسأله کاپیتاژ خودروها یک چیز تازه بود که ما آن از یک مشکل تبدیل به یک فرصت کردیم و موفق شدیم برای ۸۸۰۰ دستگاه خودرو مجوز تردد در مرز بگیریم.


وی گفت: مردم هوای طوفانی مهران را مبدل به فضایی پر از همدلی کردند و در کمتر از نیم ساعت بیش از ۳۰ میلی‌متر باران بارید، اما همه پای کار آمدند، مردم، ستاد بحران استان‌های مجاور، صدا و سیما، رسانه‌ها و طوفان را به زانو درآوردند و من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.


استاندار ایلام با اشاره به رشد قابل توجه تردد زوار از مرز مهران گفت: اگرچه امسال حجم تردد زوار از کل مرزهای کشور کاهش یافت اما میزان تردد زوار مرز مهران از ۵۰ درصد سال گذشته به بیش از ۶۲ درصد افزایش یافت.


سلیمانی دشتکی حجم زیاد تراکم جمعیت و خودرو در مرز مهران را نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: مدیریت و ساماندهی ۲۴۲ هزار زائر در یک روز به‌علاوه یکی دو هزار دستگاه خودرو در یک شهری به وسعت مهران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه بود که به لطف الهی و کار جهادی نیروهای درگیر انجام شد.


وی در ادامه به احیاء ردیف اربعین برای استان ایلام اشاره و تصریح کرد: ردیف بودجه اربعین پس از احیاء از ۱۷ به ۲۰ میلیارد افزایش دادیم و خوشبختانه آن را تثبیت کردیم.


نماینده عالی دولت در ادامه به ایجاد کنارگذر غربی مهران اشاره کرد و ادامه داد: در اربعین امسال این گذر حیاتی قفل‌های حاصل از تراکم جمعیت و خودروها را باز کرد و از کارهای خوبی که باید در سال آینده انجام دهیم دسترسی به پایانه برکت را جدا از پایانه مرزی مهران تعریف و ایجاد کنیم که این مهم می‌تواند در روانسازی خودروها حائز اهمیت باشد.


| شناسه مطلب: 91889




اربعین ایلام



مطالب مرتبط

نظرات کاربران