گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی

گل آرایی صحن مطهر حضرت عباس (ع) با گیاهان و نهال های طبیعی

گیاهان و نهال های سبز تاثیر عجیبی بر روح انسان دارد چه برسد به اینکه در بقعه ای از بهشت و آن هم در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، الکفیل نوشت؛ گیاهان و نهال های سبز تاثیر عجیبی بر روح انسان دارد چه برسد به اینکه در بقعه ای از بهشت و آن هم در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) قرار گیرد. در اینصورت، قطعا دو فایده به همراه خواهد داشت؛ اینکه موجب آرامش روحی شده و حس شادمانی و رضایت زائرانی که برای زیارت به این حرم مطهر مشرف شده اند را بر می انگیزد.


از این رو، بخش گل و گیاه آستان مقدس عباسی در راستای اجرای بخشی از فعالیت های محول شده به خود، گیاهانی را در داخل و خارج صحن شریف حضرت عباس(ع) توزیع و بدین شکل تابلوی سبز رنگی را در صحن مطهر ترسیم کرده است.


احمد عطیوى، مسئول این بخش در خصوص این فعالیت ها گفت: با هدف زیباتر کردن صحن مطهر حضرت عباس (علیه السلام) مسئولان بخش ما مناطق مختلفی از صحن شریف را با انواع مختلف گلها و گیاهان زیبایی تزیین و گل آرایی کردند که موجب شادمانی دیدگان زائران گرامی و نیز تزیین اماکنی می شود که آستان قدس فعالیت های متنوع خود را در آنجا برگزار می کند تا منظره جذابی را ایجاد کند و مشاهده گلهای بی نظیر در باغ بهشتی موجب آرامش زائران شود.


وی افزود، این درختان به شیوه های هنری بسیار زیبا چیده شده و دارای رنگهای متنوعی است که بیانگر مهارت در چینش آنها است.


تعداد و گوناگونی این گیاهان و درختچه هایی که در داخل و خارج صحن مطهر چیده شده اند به صورت آشکاری میزان تلاش کارکنان مجموعه گلخانه های الکفیل را منعکس می کند تا جایی که این اماکن مطهر به بوستانهای زیبایی تبدیل شده است.


شایان ذکر است، مجموعه گلخانه های الکفیل وابسته به آستان قدس عباسی در طول سال برای کمک به تزیین حرم و بخشهای وابسته به آستان قدس عباسی و نیز برای پر کردن گلخانه با انواع گلها و درختان زینتی و تکثیر آنها در داخل گلخانه به نحوی که با آب و هوای فصلی عراق سازگار باشد تلاش می کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران