پنجره ضریح شهدای کربلا گشوده شد

پنجره ضریح شهدای کربلا که با همت خیرین و هنر استادکاران ایرانی ساخته شده بود در حرم مطهر امام حسین (ع) نصب و به روی زائران گشوده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمود پارچه‌باف ـ رییس هیات امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) و پنجره ضریح شهدای کربلا ـ با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از ساخت و نصب ضریح مطهر امام حسین (ع)، تولیت آستان قدس حسینی خواستار ساخت پنجره ضریح شهدای کربلا شد که با همت خیران و هنرمندان و استادکاران ایرانی این پنجره ضریح زیبا در شهر قم ساخته شد.


وی گفت: این پنجره زیبا که طول آن پنج و ارتفاع آن سه متر است روز ۱۷ ربیع الاول همزمان با سالروز میلادی پیامبر اکرم (ص) در قم رونمایی شد و سپس برای نصب به کربلا ارسال شد.


پارچه‌باف با بیان این‌که عملیات نصب این پنجره ضریح، ظرف‌ یک هفته انجام شد، افزود: این پنجره امروز رونمایی و به روی زائران سیدالشهدا (ع) گشوده شد.


وی این پنجره ضریح را یکی دیگر از نشانه‌های ارادت شیعیان ایرانی به آستان مطهر ائمه اطهار (ع) دانست و یادآور شد: ساخت و نصب ضریح‌ها و توسعه حرم‌های مطهر با حمایت‌های مادی و معنوی مردم دوستدار ولایت و با کمک‌های داوطلبانه خیرین بوده و بودجه دولتی برای آن تامین نشده است.


فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به‌نام صحن حضرت زینب (س) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کربلا در حال اجرا است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران