آخرین آمار ورود و خروج عمره‌گزاران به مکه مکرمه

آمارهای فشرده شاخص هفتگی مربوط به عمره از صدور دو میلیون و 386 هزار و 346 روادید عمره تا تاریخ 20 ربیع الثانی سال 1440 هجری قمری حکایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بر اساس این آمارها،  تعداد کسانی که برای ادای عمره وارد عربستان شده‌اند تا این تاریخ، دو میلیون و دو هزار و 857 نفر و تعداد کسانی که پس از ادای مناسک عمره از سرزمین وحی به کشورهایشان بازگشته‌اند، یک میلیون و 534 هزار و 616 نفر بوده است. و در حال حاضر  468 هزار و 241 نفر در سرزمین وحی به سر می‌برند تا مناسک عمره خود را به جا آ‌ورند که از این تعداد بیش از 326 هزار نفر در مکه مکرمه و بیش از 141 هزار نفر در مدینه منوره به سر می‌برند.


 


بیش از یک میلیون و 834 هزار نفر از طریق هوایی و بیش از سه هزار و 200 نفر از طریق دریایی و 165 هزار نفر هم از طریق زمینی وارد سرزمین وحی شده‌اند.


 


پاکستان با بیش از   558 هزار عمره گزار ، اندونزی با بیش از  362 هزار و   هند با بیش از   267 هزار عمره‌گزار در رده‌های اول تا سوم بیشترین تعداد عمره‌گزار قرار دارند و کشورهای مالزی، یمن، الجزایر، ترکیه، بنگلادش، امارات عربی متحده و مصر در رده‌های بعدی تعداد  عمره‌گزاران قرار دارند.


 


عربستان اعلام کرده است تمام امکانات خود را برای ارتقای سطح خدمات رسانی به حجاج و عمره گزاران و رسیدن به سطوح پیشرفته‌ای از رضایت در میان ضیوف الرحمن به کار گرفته است تا یکی از اهداف چشم انداز عربستان 2030، برای پذیرش سالیانه، 30 میلیون عمره‌گزار و همچنین بهبود خدمات رسانی محقق شود. 


 


محمد صالح بنتن وزیر حج و عمره سعودی گفته است برنامه خدمت به ضیوف الرحمن برای اجرای حدود 500 ابتکار عمل با هدف تسهیل ادای مناسک حج و عمره وضع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران