آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف

آغاز ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در نجف اشرف

ساخت بارگاه حضرت هود(ع) و حضرت صالح (ع) با حضور رئیس اوقاف شیعه عراق در نجف اشرف آغازشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، سنگ بنای بارگاه حضرت هود(ع) و صالح(ع) در مراسمی با حضور حجت الاسلام سید «علاء الموسوی» رئیس اوقاف شیعه عراق و جمعی از علما و شخصیت های دینی این کشورگذاشته شد.


ساخت بارگاه این دو پیامبر در چارچوب گسترش مکان های مذهبی برای رفاه زائران بارگاه ملکوتی امام علی(ع) و سایر مکان های مقدس در نجف اشرف صورت می گیرد. این پروژه زیر نظر سازمان بارگاه های شیعه با مساحت 6 هزار متر مربع و در بازه زمانی 8 ماهه ساخته خواهد شد.


گفتنی است محل دفن و مزار حضرت هود(ع) و حضرت صالح(ع) معلوم و مشخص نبود، تا این که سیّد بحرالعلوم در وادى السّلام نجف اشرف فرمود: این جا را حفر کنید، حفر کردند. لوحى ظاهر شد که بر روى آن نوشته شده بود:هذا قَبْرُ هُودٍ وَ صالحٍ.این قبر حضرت هود و صالح ـ علیهماالسّلام ـ است و اکنون مرقد این دو پیامبر در وادى السلام زیارتگاه مومنان است.




نظرات کاربران