مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود مفتی سوریه:

 آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود
مفتی سوریه:

آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود

مفتی سوریه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در دمشق گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین و پل دوستی میان کربلا و قم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید «محمودهاشمی شاهرودی» رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.


شیخ «احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به زندگی پربرکت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: این مرد صالح و پاک که مراسم ما به یاد ایشان برگزار شده و امروز می خواهیم مردم را با ایشان آشنا کنیم، کسی است که در آغاز جوانی خود پل دوستی و محبت میان کربلا و قم و میان بغداد و تهران بود و در محافل علمی کاظمیه و نجف اشرف و کربلا رشد یافت و میوه های این تلاش علمی را در قم برداشت کرد و در تهران درخشید.


وی افزود: ایشان از یاوران رهبر انقلاب بود و هیچ گاه عهدش با او را زیر پا نگذاشت و یاری او را ترک نکرد و دوستدار مناصب نبود، اما مایه فخر مناصب بود و دوست نداشت دیده شود، اما در هر کجا که نمایان می شد درخشان بود.


شیخ احمد بدرالدین حسون در ادامه گفت: به یاد دارم حدود 15 سال پیش با ایشان ملاقاتی داشتم؛ ایشان در حکمت و نورانیت به گونه‌ای بود که اگر بخواهم نور او را پیگیری کنم به نور زین العابدین (ع) می رسم و اگر بپرسم این همه برکت را از کجا آورده ای می بینم بر در خانه علی(ع) ایستاده و اگر بگویم این همه نور را از کجا آورده ای خواهد گفت: به وصیت رسول خدا عمل کردم که فرمود: من شهر علم و علی دروازه آن است و من بر در این خانه نشستم و صاحب خانه مرا تا محراب بالا برد.


توصیه آیت الله شاهرودی در مورد صلوات


وی افزود: به یاد دارم روزی ایشان می فرمود: چه زیبا است صلوات بر محمد و آل محمد؛ زیرا وجود مبارک رسول خدا فرمود: هرجا که باشید بر من صلوات بفرستید که صلوات شما به من می رسد و من نیز به شما پاسخ می دهم. آیت الله شاهرودی ادامه داد: حال که این گونه است پس چرا تمام سخنان ما صلوات نباشد و دست از لعنت بیهوده مسلمانان برنداریم؟


یکی از حاضران به ایشان گفت: ابلیس را هم لعنت نکنیم؟ ایشان با خنده پاسخ داد: اگر تو شیطان را لعنت کنی آیا لعنت تو چیزی بر عذاب او اضافه می کند و حال آنکه خدا بر او غضب کرده است؟ گفت نه. سید ادامه داد: آیا این لعنت برای تو اجری دارد؟ گفت: نه. سید گفت: اما اگر بر محمد و آل او صلوات بفرستی پیامبر و آل او بر تو درود می فرستند، پس تو را چه به لعن بیهوده؟ خود را با کسانی که خداوند آنها را از خود دور ساخته مشغول نکن.


لندن ۱۱ شبکه ماهواره ای در اختیار شیعه و سنی قرار داده تا همدیگر را لعنت کنند


مفتی سوریه تاکید کرد: ما امروز نیازمند چنین فکری نورانی هستیم، زیرا می بینم که لندن بیش از 11 شبکه ماهواره ای خود را در اختیار شیعه و اهل سنت قرار داده تا همدیگر را لعنت کنند. آیت الله هاشمی شاهرودی مردی حکیم و دوراندیش بود و در مورد جمهوری اسلامی ایران و سوریه و فلسطین از جانب رژیم صهیونیستی ترسی نداشت، نگرانی ایشان از کسانی بود که ظاهر اسلامی دارند و در میان مسلمانان هستند و نام اسلامی دارند اما دلها و فعالیت آنها با مسلمانان نیست و این روزها می بینیم با پول و سرمایه و امکانات انگلیسی شبکه ماهواره ای شیعه یا سنی افتتاح می کنند در حالی که هیچ روز شیعه و سنی نبوده اند.


وی با اشاره به خسارت بزرگ فقدان علمایی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی در این دوران خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی عاشق فلسطین بود و امروز فلسطین آزمون وفاداری مسلمانان است و کسی که از فلسطین دست بردارد، از مکه و کعبه هم دست می کشد، زیرا قبله اول با قبله دوم در ارتباط است و کسی که از قبله دست بردارد از اعتقاد خود هم دست می کشد.


شیخ حسون تصریح کرد: ایران، قدس را رسالت خود قرار داده و سوریه هم قدس را در قلب دمشق قرار داده و از این رو برادری سوریه و ایران برادری ایمانی و یاری مستضعفان جهان و فلسطین است تمام جهان آنها را رها کرده اند و فقط راستگویان با مردم فلسطین مانده اند.


وی اظهار داشت: از این رو خواهش من این است که تسلیت و تعزیت مردم سرزمین شام را به مردم ایران و امام ما امام خامنه ای برسانید و از خدای متعال می خواهم گام های ایشان(امام خامنه ای) را در راه پیروزی استوار کند و همه مسلمانان را با ایشان همراه کند تا روزی به سوی قدس بازگردیم و آنجا باهم نماز بخوانیم و این آیه را تلاوت کنیم که کنت خیر امة أخرجت للناس.


مفتی سوریه ادامه داد: همچنین خواهش من این است که تسلیت همراه با محبت ما را به تمام خانواده های شهدای مدافع حرم و مدافع سوریه برسانید و از تمام ملت ایران با تمام گروه های و نهادهای آن از جمله سپاه پاسداران سپاسگزارم، زیرا دانستند که اگر دمشق سقوط کند پس از آن نوبت به تهران و بغداد و کعبه هم می رسد و از این رو شما هنگامی که به یاری سوریه آمدید در واقع دعوت رسول خدا را اجابت کردید.


وی بیان داشت:  ما آیت الله شاهرودی را که پل ایمان و محبت میان عراق و تهران و میان سوریه و سرزمین های اسلامی بود فراموش نمی‌کنیم و از خدای متعال می خواهیم امروز روح این مرد بزرگ را میهمان رحمت خویش گرداند و او را مشمول رحمت و آمرزش خویش قرار دهد و تاکید می کنیم که سرزمین شام قدردان بزرگان جهان اسلام خواهد بود. 


 




نظرات کاربران