تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان» تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان»

تخصیص سهمیه «شهدای منا» در جشنواره «مدهامتان»

در آیین‌نامه سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، سهمیه ویژه‌ای در رشته قرائت تحقیق با عنوان سهمیه شهدای منا در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ایکنا؛ در آیین‌نامه سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان و در بخش سهمیه‌ها از اختصاص سهمیه‌ای با نام «سهمیه شهدای منا» نام برده شده است. 
مسئولان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان مقرر کرده‌اند تا استان‌های یزد، خوزستان و خراسان رضوی(که شهدای قرآنی فاجعه منا از این استان‌ها بودند) برای معرفی نفرات برتر رشته قرائت تحقیق به مرحله کشوری یک سهمیه بیشتر از سایر استان‌ها داشته باشند تا از این طریق پاسداشتی نسبت به مقام شامخ آن شهدا انجام داده باشند.
بر اساس آنچه در آیین‌نامه جشنواره قرآنی مدهامتان آمده است، سهمیه معرفی و حضور نفرات برتر رشته قرائت تحقیق آقایان در مرحله کشوری برای استان‌های کمتر از هزار کانون، یک نفر و برای استان‌های بیشتر از هزار کانون، دو نفر اعلام شده است.
همچنین سهمیه حضور نفرات برتر رشته‌های قرائت تحقیق در بخش بانوان و رشته‌های حفظ کل، قرائت ترتیل و حفظ جزء ۳۰ بانوان و آقایان برای هر استان یک نفر در نظر گرفته شده است.
بر اساس آخرین خبرها از جشنواره قرآنی مدهامتان، زمان ثبت نام برای حضور در این جشنواره که از روز ۱۵ آذرماه سال جاری آغاز شده بود تا روز ۱۵ این ماه ادامه دارد.



متقاضیان تا نیمه دی‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه با پایگاه modhammatan.com نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. علاوه بر این مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و ارائه اطلاعات مورد نیاز به کارشناس فرهنگی و هنری دبیرخانه، روش دیگر ثبت نام در این آزمون اعلام شده و روش سوم ارسال اطلاعات مورد نیاز به صورت مکتوب و از طریق پست به نشانی دبیرخانه استان است. 
بر اساس آیین‌نامه سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، افرادی که در مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف، بسیج و آموزش و پرورش طی سه سال گذشته (۹۵ تا ۹۷) رتبه اول تا سوم را کسب کرده باشند، نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و لذا از ثبت نام منع شده‌اند. همچنین تمام کسانی که رتبه اول تا سوم مرحله کشوری مسابقات مدهامتان را در دوره یازدهم و دوازدهم دریافت کرده باشند از ثبت نام در همان رشته منع شده‌اند.
در آیین‌نامه این جشنواره، زمان برگزاری مرحله استانی بازه زمانی دی و بهمن‌ماه اعلام شده و مرحله کشوری نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام شده است تا به این ترتیب روند برگزاری این دوره طی بازه زمانی سال ۹۷ و ۹۸ باشد. این در حالی است که در سال‌های گذشته تمامی مراحل برگزاری جشنواره در یک سال برگزار می‌شد.
پیش از این نیز معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از رویکرد هنری این جشنواره خبر داده بود. سعادتی در آن گفت‌وگو از تلاش برای هنری شدن رویکردهای این جشنواره خبر داده و گفته بود؛ با وجود کاهش بودجه‌های سازمانی، بودجه قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد سه و نیم برابر شده است.


| شناسه مطلب: 91931




شهدای منا



نظرات کاربران