بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از دستاوردها و توانمندی های این سازمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت السلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیئت همراه امروز با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای  مسلح از دستاوردها و توانمندی های این سازمان بازدید کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن بازدید از واحدها و بخش های مختلف، با  توضیحات دکترمهدی مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مسئولان و کارشناسان این واحدها با فعالیت های صورت گرفته و طرح ها و برنامه های درحال اجرا در این سازمان آشنا شد. 
نماینده ولی فقیه همچنین درسالن پردازش و تولید اطلاعات مکانی از اطلس های تاریخ اسلام، کشورهای جهان اسلام، غزوات، فلسطین و عاشورا که به همت کارشناسان سازمان جغرافیایی ارتش و همکاری برخی ازمحققان و پژوهشگران داخلی تهیه شده است، بازدید کرد.   
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با مهم خواندن عملکرد واحدهای مختلف سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، تصریح کرد: متخصصین این سازمان درتوانمند سازی نیروهای مسلح، تأمین امنیت و قدرت ملی و آرامش، رشد و توسعه کشور در حوزه های مختلف نقش مهمی ایفا می کنند. 
درادامه این بازدید حجت السلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست با رئیس ، معاونین و مدیران بخش های نقشه برداری، جی ای اس، طرح و برنامه و پژوهش سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح راهکارهای همکاری دو طرف در حوزه حج و زیارت را بررسی کرد. 
دراین نشست که حجت السلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، دکترعلی اکبرضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده نیز شرکت داشتند حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به طرح های مورد نظر بعثه رهبری در حوزه حج و زیارت، اظهار داشت: با فعالیت هایی که در حوزه های مختلف این سازمان اتفاق افتاده می توانیم کارهای مشترکی در زمینه تولید نقشه های مورد نیازحجاج و اطلس های مرتبط با حج، عمره، عتبات و سوریه انجام دهیم و درامورمختلف دینی همکاری مشترک داشته باشیم.    
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه کشور به توانمندی امیدوارکننده ای درعلم نقشه برداری و پردازش و تولید اطلاعات مکانی دست یافته است، تصریح کرد: این افتخار بزرگ بدست نیروهای متدین و ولایی و جوان رقم خورده است.
وی با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به فعالیت های صورت گرفته درسازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وتاکید براستفاده از نیروهای نخبه، اظهار داشت : پیشرفت های بدست آمده درصنایع موشکی، انرژی هسته ای وبخش های دانش بنیان مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.
حجت السلام والمسلمین قاضی عسکرهمچنین با انتقاد از برخی برخوردهای سطحی با مسایل این حوزه، خطاب به مدیران سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اظهار داشت: شما باید فراتر از گذشته تلاش و بر سرعت علمی خود بیفزایید و از ظرفیت های موجود در کشور، برای رسیدن به موفقیت های بزرگتراستفاده کنید.
وی با اشاره به گستردگی اقداماتی که می توان درحوزه حج انجام داد، تصریح کرد: در قالب همکاری مشترک وبا قرارگرفتن دانش این بخش درخدمت دین، کارهای بر زمین مانده زیادی را می توان انجام داد که قطعا مورد استقبال جهان اسلام نیز قرارخواهد گرفت.     
این گزارش حاکیست درابتدای این نشست رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته دراین سازمان گزارشی ارائه کرد وگفت: ما برای اجرای طرح های موردنظرحوزه نمایندگی ولی فقیه دربخش های مرتبط با حج و زیارت آمادگی کامل داریم.
در پایان این دیدار مقرر گردید کمیته مشترک کارشناسی تشکیل شود وبا کارشناسی محورهای مورد علاقه طرفین، برای عملیاتی شدن اقدامات لازم بعمل آید.



 




نظرات کاربران