چهارشنبه روز زیارتی آقای مهربانی هاست حاجتت را بگو این جا وطن توست – فیلم

حاجتت را بگویی یا نگویی مهم نیست؛ سلام بدهی حس می کنی آن جا وطن توست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس،حرم حضرت رضا (ع) قطعه ای از بهشت است. قطعه ای از بهشت، باید هم این گونه باشد و مگر می شود قطعه ای از بهشت روی زمین باشد و شلوغ نباشد؟!


آنجا همیشه شلوغ است و چه زیباست که این حالت طوفانی همیشه در سیطره ای عرفانی است. وقتی که می رسی و روبه روی ضریح می ایستی؛ وقتی که می بینی دست های قد کشیده را که به طرف ضریح می روند؛ وقتی می بینی ضریح نقطه ای شده است شبیه به مرکز یک پرگار و گویی تمام اشیا در اطراف را به طرف خود می کشد؛


وقتی می بینی حتی انگار آینه کاری ها و نقش و نگارها دوست دارند کنده شوند و به طرف ضریح بروند وحتی تمام حروف و واژه های متبرک در اطراف دوست دارند به حرکت درآیند؛ وقتی حس می کنی این مرکز ثقل منتظر آمدنت بوده است و وقتی حس می کنی، غریب طوس همچنان غریب است و تمام این آشنایان، تمام روشنایی ها، مثل وطن او نیست؛


اینجاست که چشم هایت خود به خود می جوشند و دست هایت به طرف ضریح قد می کشند؛ گویی این غریب، تمام غربا را در آغوش مهربان خود کشیده است.


حاجتت را بگویی یا نگویی مهم نیست؛ سلام که بدهی، حس می کنی آنجا وطن توست.تنها کافی است بگویی "السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا"



 


| شناسه مطلب: 91950




حرم امام رضا



نظرات کاربران