معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد با بیان این که راهپیمایی اربعین ظرفیت خوبی برای تبلیغ دارد ، گفت : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس ، حجت الاسلام والمسلمین محمد فردوسی پور معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد شب گذشته در آئین تجلیل از مبلغان اربعین حسینی در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت : حادثه اربعین یکی از نمادهای بزرگ در کشور ماست که تاثیر زیادی بر روی جوانان دارد.


وی افزود : یکی از فعالیت های اساسی معاونت تبلیغ بحث تبلیغ نوین در خارج از کشور است . اعزام مبلغ به کشورهای دیگر و از جمله عراق در ایام اربعین که از حدود سه سال پیش آغاز شده است در مرحله اول 700 نفر در مرحله دوم 300 نفر و امسال 110 نفر مبلغ در عرصه اربعین فعالیت کردند .


وی خاطرنشان کرد : ما هر چه حضورمان در صحنه اربعین فعال تر باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت  مبلغان  مبانی دینی ارزش های دینی و احکام را برای زائران اربعین تبیین می کنند  باید حوزه را در این عرصه کمک کنیم تا با یک آمادگی کامل برای مقابله با افکار انحرافی حضور پیدا کرد .


حجت الاسلام فردوسی پور در ادامه با اشاره به نابسامانی های اربعین تصریح کرد : در نجف فضای بسیار خوبی وجود داشت دوستان ما در مسجد سهله کوفه و خود شهر نجف کار و تلاش بسیاری کردند اما در سامرا به دلیل افکار انحرافی مشکلات فراوانی داشتیم .


وی افزود : علیرغم همه مشکلات و کمبودها در کاظمین فعالیت خوبی داشتیم و قرار شد سال آینده کل مبلغان کاظمین را حوزه علمیه مشهد تامین کند و این مسئله را حوزه علمیه قم پذیرفت امیدوارم با یک برنامه ریزی منسجم اربعین بعدی بهتر از سال های گذشته باشیم .


معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد یادآور شد: امسال مبلغان و گروه ها حالت تخصصی داشتند در سامرا و کاظمین گاهی اوقات هشت بار نماز جماعت صبح برگزار می شد که نشان دهنده استقبال پرشور مردم از برنامه ها بود .


وی خاطر نشان کرد : امسال همکاری خوبی میان حوزه علمیه و ستاد عتبات عالیات برقرار بود فقط در کاظمین 15 خواهر مبلغه بودند 888 روز کاری و 25 عنوان فعالیت فرهنگی برای 800 هزار نفر زائرانجام شد که در نوع خود بی نظیر است .


حجت الاسلام فردوسی پور تصریح کرد : ادامه حرکت ما رو به جلو در فضای خالی اربعین است امیدوارم امسال زودتر در عراق حضور پیدا کنیم و ارتباط خوب ما با تولیت عتبات و مسئولین عراقی گسترش یابد  سفر مبلغین پیشانی کار فرهنگی است .


وی ادامه داد: تاسیس مواکب فرهنگی در نقاط حساس مسیر راهپیمایی اربعین از جمله برنامه های ما برای مراسم امسال است ظرفیت های خوبی برای احداث مواکب فرهنگی در مرز مهران و شهر بدره عراق داریم که باید از آن نهایت استفاده را برد .


| شناسه مطلب: 91951




اربعین



نظرات کاربران