معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد با بیان این که راهپیمایی اربعین ظرفیت خوبی برای تبلیغ دارد ، گفت : مواکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین احداث می شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس ، حجت الاسلام والمسلمین محمد فردوسی پور معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد شب گذشته در آئین تجلیل از مبلغان اربعین حسینی در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت : حادثه اربعین یکی از نمادهای بزرگ در کشور ماست که تاثیر زیادی بر روی جوانان دارد.


وی افزود : یکی از فعالیت های اساسی معاونت تبلیغ بحث تبلیغ نوین در خارج از کشور است . اعزام مبلغ به کشورهای دیگر و از جمله عراق در ایام اربعین که از حدود سه سال پیش آغاز شده است در مرحله اول 700 نفر در مرحله دوم 300 نفر و امسال 110 نفر مبلغ در عرصه اربعین فعالیت کردند .


وی خاطرنشان کرد : ما هر چه حضورمان در صحنه اربعین فعال تر باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت  مبلغان  مبانی دینی ارزش های دینی و احکام را برای زائران اربعین تبیین می کنند  باید حوزه را در این عرصه کمک کنیم تا با یک آمادگی کامل برای مقابله با افکار انحرافی حضور پیدا کرد .


حجت الاسلام فردوسی پور در ادامه با اشاره به نابسامانی های اربعین تصریح کرد : در نجف فضای بسیار خوبی وجود داشت دوستان ما در مسجد سهله کوفه و خود شهر نجف کار و تلاش بسیاری کردند اما در سامرا به دلیل افکار انحرافی مشکلات فراوانی داشتیم .


وی افزود : علیرغم همه مشکلات و کمبودها در کاظمین فعالیت خوبی داشتیم و قرار شد سال آینده کل مبلغان کاظمین را حوزه علمیه مشهد تامین کند و این مسئله را حوزه علمیه قم پذیرفت امیدوارم با یک برنامه ریزی منسجم اربعین بعدی بهتر از سال های گذشته باشیم .


معاون تبلیغ حوزه علمیه مشهد یادآور شد: امسال مبلغان و گروه ها حالت تخصصی داشتند در سامرا و کاظمین گاهی اوقات هشت بار نماز جماعت صبح برگزار می شد که نشان دهنده استقبال پرشور مردم از برنامه ها بود .


وی خاطر نشان کرد : امسال همکاری خوبی میان حوزه علمیه و ستاد عتبات عالیات برقرار بود فقط در کاظمین 15 خواهر مبلغه بودند 888 روز کاری و 25 عنوان فعالیت فرهنگی برای 800 هزار نفر زائرانجام شد که در نوع خود بی نظیر است .


حجت الاسلام فردوسی پور تصریح کرد : ادامه حرکت ما رو به جلو در فضای خالی اربعین است امیدوارم امسال زودتر در عراق حضور پیدا کنیم و ارتباط خوب ما با تولیت عتبات و مسئولین عراقی گسترش یابد  سفر مبلغین پیشانی کار فرهنگی است .


وی ادامه داد: تاسیس مواکب فرهنگی در نقاط حساس مسیر راهپیمایی اربعین از جمله برنامه های ما برای مراسم امسال است ظرفیت های خوبی برای احداث مواکب فرهنگی در مرز مهران و شهر بدره عراق داریم که باید از آن نهایت استفاده را برد .


| شناسه مطلب: 91951




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران