مدیر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی: سالانه 30 میلیون زائر به مشهد مقدس می آیند

مدیر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که مشهد قطعه ای از بهشت است، گفت: سالانه 30 میلیون زائر از 20 ملیت خارجی و همچنین داخل کشور به مشهد مقدس می آیند.

به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، سید حسین موسوی مدیر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی شب گذشته در مراسم تجلیل از مبلغان اعزامی به مراسم اربعین حسینی در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت : هر سال توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت رضا (ع) علی الخصوص در دهه پایانی صفر را داریم.


وی افزود: توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت رضا (ع) و عتبات عالیات ثواب مضاعفی دارد که این موضوع مسئولیت و رسالت ما را سنگین تر می کند ما امسال فقط در دهه پایانی صفر از 5 میلیون نفر میزبانی کردیم فقط تعداد 435 هزار نفر زائر پیاده داشتیم .


موسوی خاطر نشان کرد : با این همه مشغله اما از موضوع اربعین غفلت نکردیم در استانداری خراسان رضوی چندین کمیته داریم و فعالیت های مختلفی را انجام می دهیم که یکی از آن ها کمیته فرهنگی و اعزام مبلغان است که روحانیون عزیز برای تبلیغ به عتبات عالیات اعزام می شوند .


وی یادآور شد: دشمن مراقب است و مدام علیه ما توطئه می کند در ایام اربعین شاهد جوسازی های رسانه های معاند هستیم فضا را تخریب می کنند تا روابط خوب دو ملت را برهم زنند این خیال خامی است که بتوانند بین مردم ایران و عراق دشمنی ایجاد کنند .


مدیر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی همچنین گفت : تلاش استکبار جهانی و ایادی آنان بر هم زدن شور و نشاط اربعین است هرسال با فرارسیدن ایام حضور ایرانیان در عراق حرف ها و سخنان تفرقه افکنانه می زنند تا این شور و نشاط را کم رنگ کنند .


وی افزود: سعی و تلاش ما این است که مراسم اربعین به خوبی برگزار شود و خاطره خوب و شیرینی از زیارت اربعین در ذهن زائران باقی بماند. در پایان این مراسم از مبلغان فعال در راهپیمایی اربعین با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد. 


| شناسه مطلب: 91953




مشهد مقدس



نظرات کاربران