با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت امضا شد؛ 

تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده حج وزیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 

تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان  پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت  به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تفاهم‌نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان  پژوهشکده حج وزیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با هدف ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری های علمی و پژوهشی دوجانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره ای و بهره گیری بهینه از امکانات موجود درجهت اهداف مشترک، امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امضا شد.
دراین مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و دکترعباس قنبری باغستان مسئول اموربین الملل دانشکده علوم اجتماعی نیز شرکت داشتند دکترسید مهدی اعتمادی فر رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکترضیایی رئیس پژوهشکده حج وزیارت تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان دو طرف را در تهران امضا کردند.
در این تفاهم نامه با اشاره به زمینه های همکاری میان پژوهشکده حج وزیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برلزوم معرفی اولویت های پژوهشی به یکدیگر در موضوعات مرتبط با فعالیت این دو مرکز و همکاری درانجام مشترک آنها ومشارکت در تامین محتوای نشریات علمی پژوهشی، ترویجی و تبلیغی تاکید شده است.  
همچنین مقررشد دوطرف همکاری و مشارکت درتالیف و ترجمه متون و منابع مورد نیاز و انتشارآن درسطح داخلی و بین المللی وبهره مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی – پژوهشی داشته باشند.
همکاری دربرگزاری نشست های علمی تخصصی، سمینارها وکرسی های علمی، همکاری دربرگزاری گردهمایی های علمی داخلی و بین المللی، انجام داوری، ارزیابی ونظارت بر طرح های پژوهشی، بررسی نتایج عناوین ومحتوای پژوهش ها وهمکاری و تبادل تجربیات در زمینه توسعه دانش های اینترنتی و دیجیتالی مورد نیاز دو مرکز از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
دو طرف دراین تفاهم نامه همچنین خواستار برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی مورد نیاز، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه ها و مراکز اسناد یکدیگر شده اند.
دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه های تعریف شده در این تفاهم نامه همگی مهم است، اظهار داشت: پژوهشکده حج و زیارت آمادگی دارد مقالات اساتید دانشگاه را درحوزه های مرتبط با فعالیت های این پژوهشکده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی خود به چاپ برساند.
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت خواستار همکاری دو طرف در پژوهش های دانشگاهی با موضوع حج گزاری درکشورهای اسلامی شد و بر لزوم بررسی پیام های امام امت (قدس سره) و مقام معظم رهبری برای بهره برداری هرچه بهترازحج و تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی تاکید کرد. 
وی با اشاره به ضریب هوشی بالای ایرانیان تصریح کرد: زمینه رشد درکشور بسیار بالاست و با مدیریت درست می توان تحول جدی در بخش های مختلف ایجاد کرد. 
در این مراسم روسای پژوهشکده حج وزیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی برای همکاری و تعامل علمی و پژوهشی بین دو طرف وجود دارد، تصریح کردند: آمادگی دارند گروههای تحقیقاتی را فعال و پروژه های مشترک را با اولویت بندی درحوزه دین تعریف کنند. 
 




نظرات کاربران