دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های دانشگاهی پاکستان با سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با جمعی از علما و شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی پاکستان تاکید کرد: برای اینکه اسلام دردنیا به قدرت برتر تبدیل شود و کشورهای اسلامی پیشرفت کنند، مسلمانان باید درنقاط مختلف دست در دست هم به یکدیگر کمک کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هیئتی از علما و شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی پاکستان به ریاست دکتر قبله ایاز رئیس شورای ایدئولوژیک اسلامی پاکستان امروز با    حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردراین دیدار به تفصیل وضعیت کشور قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی و تلاش های صورت گرفته برای مذهب زدایی در ایران را بیان و تصریح کرد: امام خمینی (قدس سره) با بهره گیری ازفرهنگ دینی و برخورداری از مدیریت و فهم سیاسی بسیار بالا، مردم را در مسیر مبارزه با ظلم وستم سوق داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تحولات صورت گرفته در کشور بعد از پیروزی انقلاب درحوزه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را برشمرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران درخیلی از حوزه ها به خودکفایی رسیده است، تاکید کرد: امروز تنها کشوری که در دنیا درمقابل آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ ایستاده است جمهوری اسلامی ایران است.  
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، ایران ازمسلمانانی که درهرنقطه از دنیا مورد ظلم و ستم واقع شده اند حمایت کرده و امام امت  و رهبر معظم انقلاب تاکنون به این حرف عمل کرده اند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به خاک هیچ کشوری طمع ندارد و یک وجب از خاک هیچ کشوری را هم اشغال نکرده و از مسلمانان مظلوم حمایت می کند. 
وی پیشرفت های صورت گرفته درمناطق سنی نشین بعد از پیروزی انقلاب و تاکید امام خمینی و مقام معظم رهبری بر پرهیز از اهانت به مقدسات مسلمانان را یادآور شد و با اشاره به اهداف دشمن دراختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد گروهک جنایتکار داعش، گفت: قدرتهای بزرگ قصد داشتند آبروی اسلام را از بین ببرند و جلوی نفوذ اسلام را در دنیا بگیرند که الحمدلله موفق نشدند.  
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شد مسلمانان دنیا با هم متحد شوند و قدرتهای بزرگ را درهم بشکنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران بدنبال آن است که جهان اسلام اختلافات را کنار بگذارند و با هم متحد شوند و تمدن اسلامی احیاء شود.
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه اختلافات ریشه ای بین مسلمانان وجود ندارد، لزوم حفاظت ازذخایر و منابع کشورهای اسلامی و جلوگیری از به غارت بردن آن توسط دشمنان اسلام را یادآورشد و اظهار داشت: برای اینکه اسلام دردنیا به قدرت برتر تبدیل شود و کشورهای اسلامی پیشرفت کنند، مسلمانان باید درنقاط مختلف دست دردست هم به یکدیگر کمک کنند. 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حج این فرصت را فراهم می آورد که جهان اسلام و ملل اسلامی متحد شوند، اظهار داشت: ما معتقدیم حج می تواند چنین نقشی را درجهان اسلام ایفا کند و شخصیت های بزرگ مسلمان هرسال دریک مکان و زمان معین گردهم آیند و برای حل اختلافات و رشد کشورهای اسلامی تصمیم بگیرند. 
وی تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم سازمان های بین المللی برای ما تصمیم بگیرند بلکه باید تشکیلاتی در حج ایجاد کنیم که برای عزت و عظمت مسلمانان و آینده جهان اسلام تصمیم گیری و مشکلات را از سر راه آنان بردارند.
وی افزود: کشورهای اسلامی می توانند ازتجارب یکدیگربرای رشد علمی و اقتصادی و تربیت نسل جوان استفاده و برای رسیدن به آینده بهتر تلاش کنند.
این گزارش حاکیست پیش ازسخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،  دکتر قبله ایاز رئیس شورای ایدوئولژیک اسلامی پاکستان سفر هیئت دوازده نفره ازعلما و اندیشمندان این کشور را در آشنایی با پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران و آگاهی از نقطه نظرات شخصیت های برجسته کشورمان مثبت ارزیابی و تاکید کرد: دراین سفر با بسیاری از موضوعاتی که ازآن خبر نداشتیم آشنا شدیم.
وی ابراز امیدواری کرد: اینگونه سفرها و تبادل هیئت ها بین اندیشمندان دوکشور ادامه یافته و بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
برپایه این گزارش، در پایان این دیدار چند تن ازحاضران ضمن بیان دیدگاه خود درباره موضوعات مطرح شده، به اقدامات صورت گرفته درپاکستان برای کنارهم قرارگرفتن شیعه و سنی در صحنه های مختلف و مقابله با دشمنان مشترک اشاره کردند.
این شخصیت ها تصریح کردند: نگاههایی را که بدنبال طرح مسایل بیهوده بین شیعه و سنی است باید ازبین ببریم و به جهان اعلام کنیم که ما درکنارهم هستیم. 
همچنین نماینده ولی فقیه نیز توضیحاتی درخصوص روند برگزاری حج در ایران و مسئولیت های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ارائه کرد و در پاسخ به سوال یکی از حاضران بر لزوم بها قائل شدن به مردم، نسل جوان و بانوان، توجه به شایسته سالاری درمدیریت جامعه، ساده زیستی مدیران و تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی تاکید کرد و گفت: درهمه حال باید به خداوند توکل کنیم و همانطور که قرآن می فرماید ازهیچ قدرتی در دنیا نهراسیم " فَاخشَوهُم فَزادَهُم إیمانًا ". 
 




نظرات کاربران