شرح زیارت جامعه کبیره تدوین می شود

کتاب شرح زیارت جامعه کبیره، با عنوان «جامعه در جامعه» توسط حجت الاسلام صادقی واعظ با هدف کاربرد فرازهای بلند این زیارت در زندگی جامعه امروز به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در گفت وگو با شفقنا به بیان مختصات کتاب جدید خود با عنوان مقتل الزهرا که چندی پیش در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی رونمایی شد پرداخت و بیان داشت: هدف از انتخاب  عنوان مقتل برای کتاب، بیان واقعیت هایی از مصائب و ظلم هایی است که به خاندان پیامبر روا داشته شد و ترویج فرهنگ مقتل خوانی است.


او افزود: شایسته است فرهنگ مقتل خوانی بین خطبا و مادحین رواج پیدا کند تا مردم روضه و مصیبت را بعضا بدون جملات احساسی و زبان حال و برداشت های شخصی بشنوند و با متن تاریخ و مصائب حضرت زهرا(س) آشنا شوند.


این خطیب حوزوی تصریح کرد: این کتاب راجع به مصائبی است که بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) واقع شده و مطالب فراوانی در منابع اهل سنت و شیعه چه در  کتب قدیمه و چه متاخرین نوشته شده، اما کاری که در مقتل الزهرا انجام شده این است که یک روایتگری مدون ،منظم و متصل  صورت گرفته که از زمان هجوم آغاز می شود و به دفن حضرت صدیقه(س)، با بیان تمام جزییات ختم می گردد.


او ادامه داد: اگر کسی بخواهد راجع به حوادثی که پس از رسول خدا(ص) بر خاندان وحی گذشته آگاهی داشته باشد با خواندن این کتاب خیلی راحت و روان به تمام آن مسائل تاریخی دست پیدا می کند.


نویسنده کتاب مقتل الزهراء در ارتباط با منابع این اثر گفت: نکته مهم کتاب این است که مصادر و اسناد آن از  ۴۶ کتاب معتبر است که حدود ۲۳ جلد از این کتاب ها برای اهل سنت و ۲۳ جلد از آن برای شیعه است که با صفحه و سطر در کتاب ثبت شده و از نظر سندی هم یک کتاب معتبر می باشد.


 صادقی واعظ افزود: حدود ۲ سال مطالعه و تحقیق و یک سال نیز نگارش این کتاب به طول انجامید زیرا گاهی اوقات برای پیدا کردن یک کلمه و حتی معنای مناسب آن هفته ها زمان صرف شده است تا این شکل خاص را پیدا کند و بدون هیچ وقفه ای سلسله وار یک روایتگری مدون را پیش بیاوریم.


او در پایان با اشاره به نگارش های در دست اقدام گفت: کتاب مقتل سید الشهدا، شرح زیارت عاشورا و شرح زیارت جامعه کبیره از کتب در دست اقدام است.


صادقی واعظ تصریح کرد: شرح زیارت جامعه، تحت عنوان جامعه در جامعه با هدف کاربردی شدن مضامین بلند زیارت جامعه کبیره برای زندگی امروزی در حال تدوین است تا عموم مردم  بتوانند با استفاده از فراز های زیارت جامعه، نقشه زندگی و راه خود را تنظیم کنند.


انتهای پیام




نظرات کاربران