حرم حضرت عباس(ع) از دختران دانشجوی محجبه تقدیرکرد

دانشگاه عمید وابسته به آستان مقدس حضرت عباس (ع) میزبان گروهی از دختران دانشجوی عراقی بود و برای پنجمین سال پیاپی مراسم تجلیل از دختران محجبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، این مراسم به همت حرم مطهر حضرت عباس(ع) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت و تعدادی از مسئولان حرم مطهر عباسی و جمع هزار نفره دختران دانشجوی دانشگاه بابل و مرکز تکنولوژی منطقه المسیب برگزار شد.


در این مراسم دکتر ناجح معموری از مسئولان دانشگاه بابل به نمایندگی از دانشگاه های شرکت کننده در این مراسم گفت: حضور در این مکان پاک برای ما افتخار بزرگی است به ویژه که همه ما برای احیا و بزرگداشت امری جمع شده ایم که خدای متعال و پیامبرش آن را دوست دارند.


وی افزود: زنده کردن چادر زینبی به عنوان پوشش برتر اسلامی در جامعه ای که جریان های فرهنگی زیادی در آن حضور دارند امر پسندیده ای است که برگزاری آن شایسته قدردانی و تشکر است.


در این مراسم همچنین خانم نور جعفر به نمایندگی از دانشجویان حاضر گفت: زن مسلمان باید چشم خود را از حرام حفظ کند و در راهی که خدای متعال برای او مشخص کرده گام بردارد.


وی افزود: از جمله وظایف زن مسلمان این است که زینت و زیبایی خود را به کسانی بنمایاند که خدای متعال اجازه داده است و در غیر این صورت هنگام حضور در میان نامحرم و جامعه باید پوشیده باشد و حیا و عفت خود را حفظ کند.


وی  با بیان اینکه حجاب به هیچ وجه مانع حضور زنان در جامعه نیست،گفت: هنگامی که زن مسلمان پوشیده و با حجاب بود و به توصیه های شرع در زمینه حضور در جامعه عمل کرد، می تواند عنصری فعال در کنار مردان جامعه باشد و در محافل علمی و معرفتی و تربیتی و تبلیغی حضور داشته باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران