دلدادگی های عاشقانه تا لبیک یا حسین در روایتگری وقایع عاشورا در خیمه گاه حسینی

روایت مصور عاشورا روایتی به وسعت تاریخ است؛ روایتی که اگرچه سراسر غمبار و یادآور مظلومیت امام حسین (ع) و یاران اوست، ولی پر از درس‌های اخلاق ، زندگی، شجاعت ، شهامت ، ایثار و معنویت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید علی علامه از جمله طلاب خوش‌ذوق و هنرمندی است که این روزها در خیمه گاه حسینی وقایع عاشور را روایتگری می کند؛ روایت حرکت امام از مدینه تا کربلا؛ روایت هزاران نامه و بیعت‌هایی که زود منجر به بیعت شکنی شد؛ روایت شیرینی پیوستن حر و زهیر بن قین به امام و روایت تلخی‌هایی به ظاهر تلخ و در بطن شیرین که در عاشورا رخ داد.


علامه موفقیت برنامه روایتگری را در درجه نخست مدیون عنایت اباعبدالله الحسین (ع) می‌داند و می‌گوید: برنامه روایتگری به صورت مصور بر اساس نرم افزار برگرفته از مقتل جامع سیدالشهدا (ع) صورت می‌گیرد.


روایت وقایع عاشورا، بر اصل ولایتمداری، تاکید امام بر مال حلال و عبرت‌های عاشورا برای دوره معاصر تاکید می کند و فریادهای لبیک یا حسین مردم، موید سخنان اوست.


وی معتقد است هر برنامه‌ای از جمله روایتگری باید طوری ارائه شود که مخاطب خود را با تاریخ آن همراه کند و الحمدلله بازخوردها نشان می‌دهد که برنامه موفقی است و مخاطب، خود را همراه با حادثه کربلا می‌بیند و بر آن‌چه بر امام گذشته اشک می‌ریزد.


در پایان این برنامه مرثیه سرایی و نوحه خوانی توسط مداح بعثه مقام معظم رهبری اجرا می شود.




نظرات کاربران