اهدای اثر هنرمند ایرانی به موزه‌ کربلا

خشت سفالی «ان الحسین مصباح الهدا و سفینه النجاه» از آثار هنرمند سفالگر مهدیشهر و خالق ظریف‌ترین خشت سفالی جهان به موزه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا اهداء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  اثر سفالی «حسین (ع) خورشید عالم هستی» در ابعاد ٥٢ در ٤٦ سانتی متر و به صورت سفال نقش برجسته با عنوان «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» توسط حبیب الله دانایی فرد طراحی و اجرا شده است.


دانایی‌فرد، هنرمند سفالگر مهدیشهری با بیان اینکه این اثر سفالی منقش به ابیاتی از شعر فارسی است، توضیح داد: "مهر تو را به عالم امکان نمی دهم / این گنج پر بهاست من ارزان نمی‌دهم / جان می‌دهم شوق لقای تو یا حسین / تا بر سر قدم ننهی جان نمی‌دهم" شعری در رثای ابا عبدالله الحسین (ع) است که این خشت سفالی به آن مزین شده است.


این هنرمند از سال ٧٣ تاکنون در رشته سفال فعالیت دارد و آثار فراوانی از خود بر جا گذاشته است. تاکنون بیش از پنج اثر سفالی دانایی‌فرد رونمایی شده که ظریف‌ترین خشت سفالی جهان از جمله آثار او است؛ خشتی سفالی با ضخامت 0.2 میلی‌متر و در ابعاد ٣٥ در ٣٠ است که نام مقدس علی بن موسی الرضا (ع) بر آن حک شده و دانایی‌فرد برای خلق آن ٤٥ روز وقت صرف کرده است.


خشت منقش به زیارت عاشورا و یک قرآن سفالی از جزء اول تا آیه ١٤١ و در ١٣ برگ و گل نرگس با مضمون یا اباصالح المهدی (عج) از دیگر آثار سفالی شناخته شده این هنرمند است. خشت سفالی "انالحسین مصباح الهدا و سفینه النجاه" اثر استاد حبیب الله دانایی فرد  به موزه حضرت عباس (ع) در کربلا اهدا شد.


| شناسه مطلب: 91982




کربلا هنرمند



مطالب مرتبط

نظرات کاربران