چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا

چاپ نسخه خطی ۲۰۰ ساله عالم ایرانی در کربلا

بخش احیای میراث فرهنگی و دینی آستان حسینی در نظر دارد که نسخه خطی ۲۰۰ ساله کتاب «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» را به قلم علامه سیدابراهیم قزوینی، از علما و فقهای برجسته ایران، چاپ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،از پایگاه اطلاع رسانی «آستان حسینی»؛ نسخه دست‌نویس نفیس و ارزشمند مجموعه ۱۷ جلدی «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» به قلم علامه سیدابراهیم قزوینی برای تحقیق و چاپ در اختیار آستان حسینی قرار گرفت.


 


احسان خضیر عباس، مسئول بخش میراث فرهنگی و دینی آستان حسینی، در این باره گفت: این نسخه دست‌نویس نفیس بخشی از سلسله تحقیقاتی است که به منظور دست‌یابی به نسخه‌های دست‌نویس علمای کربلا و با هدف بررسی و چاپ آن‌ها انجام شده و متشکل از ۱۷ جلد است که اصلاح و آماده‌سازی آن شروع شده است و سپس به منظور چاپ با دیگر نسخه‌ها مقایسه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نام این نسخه خطی «کتاب دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام» است، گفت: این مجموعه ۲۰۰ سال قدمت دارد و پس از جست‌وجو و دست‌یابی به آن، به آستان حسینی اهدا شد.
 
همچنین، بخش میراث فرهنگی ودینی آستان حسینی در راستای کشف نسخه‌های قدیمی و کتاب‌های نفیس میراث اسلامی و چاپ و نشر مجدد آن‌ها تلاش می‌کند.
 
یادآوری می‌شود سیدابراهیم موسوی قزوینی در سال ۱۲۱۴ قمری در قزوین زاده شد و در کودکی همراه پدر به کرمانشاه کوچ کرد و پس از آن عازم عراق شد و در کربلا مسکن گزید. از آثار وی می‌توان به «ضوابط الاحکام»، «دلائل الاحکام فی شرح شرائع الاسلام»، «نتایج الافکار» و «رساله فقهی» اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران