توسعه حرم مطهر حضرت زینب(س) در دستور کار قرار گرفت

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای حرم حضرت زینب(س)، گفت: طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: در پی جنایات و بی‌حرمتی عناصر تکفیری در سال‌های گذشته، بارگاه منور حضرت زینب(س) دچار آسیب‌هایی شده بود که با همت نیروهای فنی ستاد بازسازی عتبات آذربایجان‌غربی طی حدود دو سال، کار ترمیم و بازسازی خرابی‌ها به اتمام رسید و درحال کحاضر توسعه حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) در دستور کار این ستاد است.


وی تاکید کرد: همۀ نیازهای مالی طرح‌های بازسازی و توسعۀ حرم‌های مطهر ائمه (ع) در عراق و سوریه، توسط مردم و علاقمندان تامین می‌شود و مردم به صورت اختیاری مایل هستند در حد وسع خود در این پروژه‌ها شریک باشند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رتبه ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی به 9 کاهش یافته است، بیان کرد: رتبه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در سال گذشته در جایگاه 30 بود ولی امروز با مشارکت مردم ولایی استان به واسطه جمع‌آوری نذورات مردمی به مبلغ بیش از 7 میلیارد تومان که بخش عمده آن برای کربلای معلا است در جایگاه 9کشوری قرار داریم.


وی با بیان اینکه 97 سال بسیار خوبی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی بود، تصریح کرد: اقداماتی که توسط این ستاد انجام شده با کمک اصحاب رسانه صورت گرفته و کم‌اطلاعی مردم از این اقدامات سبب کاهش نذورات بود که با ورود رسانه به این مهم افزایش چشمگیری را شاهد بودیم.


حسینی به فعالیت این ستاد اشاره کرد و افزود: این ستاد مانند یک خیریه فعالیت می‌کند و بنای منابع مالی آن هم مردم هستند، در این مورد هم مردم خود درباره نحوه هزینه‌کرد نذورات خود مختار هستند و می‌توانند در مکانی که خود صلاح می‌دانند آن را هزینه کنند. یکی مدرسه می‌سازد، دیگری به نیازمندان کمک می‌کند و یکی هم برای حرم‌های اهل بیت (ع) نذر می‌کند.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جشنواره نشان محبت در استان، افزود: در جشنواره «نشان محبت» امسال حضور مردم آذربایجان‌غربی و مشارکت آنها بی‌نظیر بود و 100 میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از 4 میلیارد تومان غیرنقدی و تعهدات کتبی که توسط افراد و سازمان ها داده شد تا پایان سالجاری به حساب عتبات برای بازسازی واریز می‌شود.


به گزارش فارس، مردم آذربایجان‌غربی به اهل بیت(ع) اعتقاد قلبی ویژه دارند و صمیمانه و عاشقانه در این مسیر گام برمی‌دارند.


| شناسه مطلب: 92015




حضرت زینب سوریه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران