آیت الله دری نجف آبادی:

شهدا سند عزت نظام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شهدا سند عزت، آزادگی و عظمت نظام اسلامی هستند و پاسداشت مقام این عزیزان، وظیفه ای عمومی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج،آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر کنگره و نقش امام ‌راحل در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید این استان در شهر فرمهین، افزود: استان مرکزی شهدای سرافراز و گرانقدری همچون شهید چمران، محلاتی، آنجفی، امیرکبیر، قائم مقام فراهانی و 6 هزار و 200 شهید دیگر را تقدیم انقلاب کرده که نقش بی بدیلی در تاریخ کشور داشته است.
وی بیان کرد: امام راحل با مجاهدت های شبانه روزی فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور و دیگر ملت ها احیا کرد و عزت، کرامت و اقتدار را به نظام هدیه کرد.
امام جمعه اراک با اشاره به مشکلات اقتصادی ادامه داد: با همدلی و انسجام مردم و مسئولان و پرهیز از اسراف، اشرافی گری و برنامه ریزی های کاربردی می توان کشور را در مسیر توسعه قرار داد.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان دیگر سخنران این همایش بود که اظهار داشت: در خرداد ماه 58 جهادسازندگی با رویکرد آبادانی روستاهایی که در رژیم سابق در ظلمت و تاریکی قرار گرفتند، به فرمان امام راحل تشکیل شد .
«محمد حسینی» افزود: عزت و عظمت کشور مرهون دانش آموختگان مکتب ایثار و شهادت در جهاد سازندگی است و باید این روحیه مقدس در کشور احیا شود.
وی با اشاره به سالگرد کربلای پنج در 19دی ماه اظهار داشت: این عملیات غرورآفرین 10 روز به طول انجامید و رزمندگان در این عملیات با رشادت ها و فداکاری ها به پیروزی رسیدند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این همایش گفت: پشتیبانی جهادگران و سنگرسازان بی سنگر عامل اصلی پیروزی رزمندگان در عملیات های مختلف بود.
سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: صدای تجهیزات سنگرسازان بی سنگر بعد از عملیات نوید بخش پیروزی عملیات بود و رزمندگان اقدامات موثر این قشر را در طول دفاع مقدس ارج می نهادند.
وی ادامه داد: بدون شک اگر سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس نبودند پیروزی هم اتفاق نمی افتاد و حضور این عزیزان قوت قلب رزمندگان در عملیات ها بود.
سردار کریمی اظهار داشت: 10 اجلاسیه در کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ و 6 هزار و 200 شهید این استان برنامه ریزی شده که اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر اولین اجلاسیه است که در فرمهین برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: سنگرسازان بی سنگر کسانی بودند که با علم به اینکه در معرض اصابت گلوله دشمن قرار دارند با تجهیزات مختلف سنگرهای شهدا را ساختند و تعداد زیادی نیز از این قشر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
«مجید آنجفی» افزود: شهر فرمهین زادگاه شهید اسدالله هاشمی از جهادگران تاثیرگذار جنگ تحمیلی است و به همین‌دلیل اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در این شهر برگزار شد.
شهرستان فرمهین از توابع استان مرکزی است و این منطقه بیش از 30 هزار نفر جمعیت دارد.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۴۰۰ شهید از خطه فراهان خون سرخ خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران