چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم

چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم

خطیب بعثه رهبری درکربلا با اشاره به اینکه چه کارهای انجام دهیم تا روز قیامت حسرت نخوریم، برخی اسامی قیامت در قرآن را ذکر کرد وگفـت: هریک از آن اسامی جزئیات و خصوصیات فردای قیامت را بیان کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خطیب بعثه رهبری درکربلا با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم اسامی متعددی برای قیامت بیان کرده است، اظهار داشت: مرحوم فیض کاشانی (رحمه الله علیه) در کتاب نفیس محجه البیضاء بیش از یکصد نام برای قیامت بیان کرده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم اسامی متعددی برای قیامت بیان کرده است، گفت: هر کدام از این اسامی تأملش در تربیت نفوس و قلوب فوق العاده موثر است و هریک از آنها جزئیات و خصوصیات فردای قیامت را بیان کرده است.


وی در این ارتباط به ۴ اسم از این اسامی اشاره کرد و با طرح سوالی به ترجمه آیه 200 سوره آل عمران پرداخت و افزود: 1) یوم الحسره در سوره مریم آمده، روزی که خوبان و بدان حسرت می خورند. 2) یوم التغابن روزی که انسان ها احساس غبن و ضرر می‌کنند.3) نام دیگر قیامت، ثقیل در سوره دهر ذکر شده یعنی روزی که از نظر محاسبات و مجازات و رسوایی ها مشکل است.4) یوم تبلی السرائر روزی که باطن ها و سریره ها ظهور و بروز پیدا می‌کنند.
خطیب بعثه رهبری با طرح این سوال که چه کارهایی بکنیم تا حسرت نخوریم، احساس غبن نکنیم، آن روز مشکلی برایمان بوجود نیاید و با قیافه های انسانی روز قیامت محشور شویم، اضافه کرد: با مراجعه به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران با وظایف خویش آشنا می‌شویم. در این آیه اولین وظیفه(اصبروا) صبر و استقامت در مقابل بلایا عنوان شده که از همه مهمتر است، دومین وظیفه نیز (صابروا) یعنی ایستادگی در مقابل دشمن است البته انسان نخست باید خودش را بسازد و بعد با دشمن مقابله کند.


وی ادامه داد: سومین وظیفه (رابطوا) ارتباط با امام است که در زمان غیبت با جانشینان آن حضرت یعنی مراجع و ولی فقیه باید ارتباط ها محکم شود و چهارمین وظیفه هم (واتقوا الله) است یعنی تقواست.
وی بر لزوم مراقبت شدید سیاسی ، اجتماعی ، تقوای فردی و در همه حالات خدا را در نظر گرفتن تاکید کرد و گفت: مرحوم محمد تقی بافقی ۸۰ سال صبر و مراقبت کرد تا ساخته شد و در مقابل طاغوت و ظالمین (رضا شاه) ایستادگی نمود و رابطه اش را با مراجع و بزرگان لحظه‌ای قطع نکرد و دردنیا به چیزهایی رسید که انسان را به تعجب وا می‌دارد.
بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم مداح بعثه مقام معظم رهبری به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.


| شناسه مطلب: 92028




خطیب قیامت بعثه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران