تازه‌ترین گزارش آماری درباره موسم عمره؛

افزایش تعداد عمره‌گزاران نسبت به سال گذشته

وزارت حج و عمره عربستان در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت موسم  عمره امسال از صدور دو میلیون و ششصد هزار روادید عمره طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رسانه های عربستان نوشتند، تعداد کسانی که برای ادای مناسک عمره تا پایان ماه ربیع الثانی وارد عربستان شده‌اند به دو میلیون و 249 هزار و 964 نفر می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 3.47% نشان می‌دهد.


 


بر اساس این گزارش، تعداد روادید صادره برای موسم  عمره تا پایان ربیع الثانی، دو میلیون و 664 هزار و 532 روادید بوده است، بیشتر عمره‌گزاران از راه هوایی وارد شده‌اند که تعداد آنها دو میلیون و 47 هزار و 188 نفر بوده است.


 


بر اساس گزارش آماری وزارت حج و عمره عربستان برای ماه ربیع الثانی(ماه گذشته سال هجری قمری)، آمار عمره گزارانی که تا این  تاریخ پس از ادای مناسک عمره خارج شده‌اند یک میلیون و 907 هزار و 374 نفر با افزایش بیش از سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، این تعداد در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 850 هزار و 988 نفر بوده است.


 


تعداد عمره‌گزاران و زائرانی که در داخل عربستان به سر می‌برند، 342 هزار و 590 بوده که افزایش حدود شش درصدی نسبت به موسم سال گذشته نشان می‌دهد. میانگین مدت اقامت عمره‌گزاران در مکه مکرمه، 13 روز و در مدینه منوره، هشت روز بوده در حالی که میانگین اقامت عمره‌گزاران در موسم سال گذشته، پنج روز در مکه مکرمه و سه روز در مدینه منوره بوده است.


 


سفر هوایی بیشترین سهم را در چگونگی ورود عمره‌گزاران به سرزمین وحی داشته است به طوری که دو میلیون و 47 هزار و 188 نفر از طریق هوایی، 193 هزار و 502 نفر از طریق زمینی و 9 هزار و 274 نفر از طریق دریایی وارد شده‌اند.


 


تعداد عمره‌گزاران مرد، یک میلیون و 262 هزار و 228 نفر و عمره‌گزاران زن، یک میلیون و 402 هزار و 304 نفر بوده است.


 


هفته گذشته همچنین تصاویر و فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که از حمله حشرات از جمله ملخ‌ها و سوسک‌ها به صحن مسجدالحرام در مکه مکرمه حکایت می‌کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران