برنامه زیارت عتبات عالیات نیاز به بازنگری جدی دارد

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی درجلسه هماهنگی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشورعراق با تأکید براینکه برنامه زیارت عتبات عالیات نیازبه بازنگری جدی دارد، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا روز به روز برنامه‌های فرهنگی با کیفیت بهتر صورت پذیرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج درکربلای معلا، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی درجلسه هماهنگی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درکشورعراق، با تأکید بر لزوم همدلی و همفکری گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا روز به روز برنامه‌های فرهنگی با کیفیت بهتر صورت پذیرد .
وی با تأکید براینکه ما باید همیشه برنامه های خود رامورد نقد و بررسی قراردهیم و نقاط قوت آن را تثبیت و نقاط ضعف آن را برطرف نماییم، تصریح کرد: برنامه زیارت عتبات عالیات نیاز به بازنگری جدی دارد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق با اشاره به جایگاه رفیع و سازنده زیارت امام حسین (علیه السلام) خاطرنشان ساخت: هیچ زیارتی مانند زیارت امام حسین (علیه السلام) در روایات مورد سفارش و تاکید قرارنگرفته است، آن قدرموضوع زیارت آن حضرت مهم است که حتی در زمان نا امنی، فقر و ناداری هم توصیه شده است .
وی خدمت به زوار امام حسین (علیه السلام) را فضیلت بزرگ خواند و افزود: باید با برنامه ریزی جامع ودقیق تلاش شود زیارت آسان و ارزان برای مردم رقم خورد تا اقشار محروم هم بتوانند به این فیض عظیم نائل گردند.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی همه امور مادی و رفاهی در زیارت را مقدمه و زمینه سازی برای بهره وری معنوی و معرفتی خواند و اضافه کرد: هدف از زیارت کسب معرفت و بصیرت است .
‏وی با استناد به حدیثی اظهار داشت : روز به روز باید برنامه ها با کیفیت تر و رضایت زایرین بیشتر شود زیرا در هرکاری اگر رکود باشد و کار مانند گذشته صورت پذیرد انسان مغبون و زیانکار خواهد بود و اگر بدتر از گذشته باشد از رحمت خدا دورخواهد بود و چنانچه بهتر از گذشته باشد انسان مغبوط واقع می شود ودیگران هم آرزو می کنند و این یک موفقیت وارتقاء و یک رسالت است.
‏مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق گفت: اینکه امروزه تولیت های خدوم عتبات عالیات در حرم امام حسین (علیه السلام)، حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)، خیمه گاه حسینی و حرم امیرالمومنین (علیه السلام) در نجف اشرف تربیون را در اختیار بعثه رهبری قرارداده است جای تقدیر و تشکر دارد واین یک فرصت است ، باید قدر آن را بدانیم‏ و با رعایت نظم و انضباط کامل ومقررات عتبات عالیات واعتماد سازی نه تنها آن را حفظ کنیم بلکه در صدد ‏ توسعه آن نیز باشیم .
‏در ادامه این جلسه هر یک از اعضا پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان کردند و به پرسش های آنها پاسخ داده شد.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران