همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان اصفهان برگزار شد

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان اصفهان روز یک شنبه ۲۳دی ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،مسئولین استانی و زائرین دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان اصفهان روز یک شنبه 23دی ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،حجت الاسلام والمسلمین جوادی؛ مسئول نهاد استانی و شورای عمره و عتبات دانشگاهیان اصفهان،مسئولین سازمان حج و زیارت،بعثه مقام معظم رهبری،معاونت وظیفه عمومی،اداره گذرنامه، پلیس مهاجرت استان،مدیریت شعب بانک ملت و تعدادی از مدیران و زائرین دانشگاهی در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.


در ابتدا،حجت الاسلام و المسلمین جوادی؛ مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی و شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان، ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان ،میهمانان و مدعوین جلسه،یکی از توفیقات مجموعه نهاد علوم پزشکی را خدمت به زوار امام حسین و ائمه هدی(علیهم السلام) بیان کرده و افتخار خدمت به دانشگاهیان جهت تشرف به این سفر زیارتی را ذخیره مهم دنیوی و اخروی برشمرد.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در همایش عتبات دانشگاهیان استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت :از سراسر کشور 52 هزار نفر برای بیستمین دور سفر به عتبات ثبت نام کردند که در نهایت با تلاش های صورت گرفته امکان تشرف برای 12 هزار نفر مهیا گردید.


وی افزود: یکی از مشخصه‌های عتبات دانشگاهیان را می توان برنامه‌های فرهنگی پیش از سفر، هنگام سفر و پس از سفر برشمرد که در قالب آن دانشجویان ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی با آداب زیارت و مسائل گوناگونی که در سفر به عتبات به آن نیاز دارند، به‌خوبی آشنا می شوند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در ادامه بیان داشت : افزایش شناخت و معرفت، توبه حقیقی،‌خداحافظی و طلب حلالیت از دوستان آشنایان، دقت در نماز اول وقت و همراهی و همدلی با همراهان و مسئولان کاروان ،‌ از جمله مواردی است که با توجه به آنها می توانیم بیشترین بهره را از این سفر معنوی کسب نماییم.


فقیهی به برخی از ویژگی های زیارت حضرت امام حسین(ع) از جمله کامل بودن نماز در زیر قبه،شفا در تربت حضرت، استجابت دعا تحت قبه، آمرزیده شدن گناهان پس از زیارت حضرت، طولانی شدن عمر، گسترش روزی معنوی و مادی و... اشاره داشته و به دانشجویان تاکید نمود تا با معرفت بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.


وی در ادامه، به تفاوت های سفر عتبات دانشگاهیان با سفر عادی اشاره کرد که از جمله آن ها برنامه های فرهنگی قبل و پس از سفر، تسهیلات مادی سفر، تسهیل خروج از کشور دانشجویان پسر، توزیع بسته های فرهنگی، متمرکز بودن هتل ها، برگزاری مسابقات و .... اشاره نمود.


از برنامه های دیگر این همایش پخش نماهنگ و توزیع بسته فرهنگی بین زائرین دانشگاهی بود.


گفتنی است؛اعزام دانشگاهیان استان اصفهان از 6 بهمن آغاز و تا اردیبهشت 97 به صورت هوائی و زمینی ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران