خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی خدمات پزشکی و دندانپزشکی

خدمات پزشکی و دندانپزشکی "بنیاد پزشکان محبّ اهل بیت(ع)" به زوار اربعین

«بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع)» از نهادهای وابسته به مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام اربعین با اعزام کادر درمانی به زائران و مجاوران سیدالشهداء(ع) خدمات ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،به نقل از ابنا، همه ساله میلیون‌ها نفر از شیعیان جهان در اربعین حسینی با سفر به کربلای معلی بزرگ‌ترین تجمع انسانی جهان را در شهر عشق رقم می زنند. زیارت اربعین امام حسین(ع) پرشور‌ترین و بزرگ‌ترین اجتماع دنیاست که جمعیتی بیش از پانزده میلیون نفر را از عراق و خارج از آن گرد هم می آورد؛ در حالی که بسیاری از این افراد، با پای پیاده خود را به سرزمین عشق و فداکاری ،کربلا می‌رسانند.


در این «ابَر مراسم دینی» نهادهای بی شماری تلاش می‌کنند تا با خدمات رسانی امنیتی، انتظامی، فرهنگی، تبلیغی، مذهبی، بهداشتی، درمانی، اقامتی و غذایی در مسیرهای مختلف پیاده روی و شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی، سهمی در این سوگواری حسینی داشته باشند.


* خدمات مجمع به زائران اربعین


مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با برنامه ریزی و رایزنی‌های فراوان، هر سال با محصولات فرهنگی، خدمات دیجیتال و کمک های پزشکی از زائران حسینی در ایستگاه های مختلف پذیرایی می کند.


"بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع)" یکی از نهادهای وابسته به مجمع است که در اربعین گذشته نیز با همیاری نیکوکاران، خدمات زیادی را به زائران ارائه کرد.


کادر درمانی این بنیاد متشکل از 36 نفر ــ 13 پزشک و 23 دندانپزشک و دستیار دندانپزشک ــ در موسم اربعین 1440 به عراق اعزام شدند و به مدت 11 روز، زائران و مجاوران سیدالشهداء(ع) را درمان کردند. 


* ایستگاه های بنیاد بین المللی پزشکان محب اهل بیت (ع)


کادر اعزامی بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع) در سه محل مستقر و به خدمت رسانی مشغول شدند:


1. تیم پزشکی در "بیمارستان سفیر" روبروی باب سلطانیه حرم مطهر امام حسین علیه السلام.


2. یک تیم دندانپزشکی در "داخل حرم حضرت امام حسین(ع)".


3.دیگر تیم دندانپزشکی در "بین الحرمین" امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)


چهار یونیت دندانپزشکی که به وسیله نیکوکاران تهیه شده بود، در اختیار این تیمها قرار داشت که دو یونیت در داخل حرم و دو یونیت در بین الحرمین نصب و آماده فعالیت شد.


ایستگاه دندانپزشکی مستقر در بین الحرمین، ویژه خواهران زائر بود.


* فعالیت 24 ساعته


این تیمهای درمانی به شکل بیست و چهار ساعته فعال بودند و حتی بین ساعات دوازده شب تا سحرگاه هم مراجعه کننده داشتند.


لازم به ذکر است که بنیاد در دو ایستگاه دندانپزشکی، از همکاری "سازمان پزشکان امامیه" نیز بهره مند شد.


* اقدامات دارویی و آموزشی 


بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع) علاوه بر تیمهای مذکور، پنج کلیپ آموزشی حاوی توصیه های بهداشتی به زوار نیز تهیه کرد که علاوه بر پخش از برخی شبکه های تلویزیونی، به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی دیده شد.


همچنین پنجاه و پنج قلم داروی اورژانسی نیز از ایران خریداری و به کربلا منتقل گردید که همه آنها مورد استفاده قرار گرفت.


در پایان مأموریت، بنیاد با بخش پزشکی آستان مقدس حسینی تفاهم کرد که این خدمات خیریه، بعد از موسم اربعین نیز بتناوب ادامه داشته باشد.            


شایان ذکر است که مجمع جهانی اهل بیت(ع) در موسم اربعین امسال، در ایستگاه های مختلف اقدام به توزیع کتاب، بروشور، نرم افزار، بنر و محصولات فرهنگی دیگر نیز نمود.


یکی از اقدامات مهم مجمع برای اربعین در هر سال، انتشار و توزیع بروشورهای فرهنگی و مذهبی با موضوعات و عناوین متعدد است.


این بروشور‌ها در پی درخواست آیت الله شیخ «عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) و نیز مقامات استان کربلا از دبیرکل مجمع، تدوین و در پنج سال گذشته در تیراژ چند میلیون نسخه منتشر گردید.
*موکب های اربعینی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سال 1397 (1440 ق. ــ 2018م)
ــ ایستگاه شماره یک، کتاب و محصولات فرهنگی: کربلای معلی، خیابان باب قبله امام حسین(ع)، میدان الزهراء (ساحة التربیة)، خیابان ضریبه (شارع الضریبة).


ــ ایستگاه شماره دو ،خبرگزاری ابنا و محصولات دیجیتال: کربلای معلی، خیابان باب قبله امام حسین(ع)، میدان الزهراء (ساحة التربیة)، خیابان ضریبه (شارع الضریبة).


ــ ایستگاه شماره سه ،مشاوره تربیتی و خانواده اسلامی : کربلای معلی، خیابان باب قبله امام حسین(ع)، میدان الزهراء (ساحة التربیة)، خیابان ضریبه (شارع الضریبة).


ــ ایستگاه شماره چهار، نقاشی و رنگ آمیزی کودکان:کربلای معلی، خیابان باب قبله امام حسین(ع)، میدان الزهراء (ساحة التربیة)، خیابان ضریبه (شارع الضریبة)


ــ ایستگاه شماره پنج ،خدمات دندانپزشکی: کربلای معلی، داخل حرم حضرت امام حسین(ع.)


ــ ایستگاه شماره شش ،خدمات دندانپزشکی: کربلای معلی، بین الحرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع).


ــ ایستگاه شماره هفت ،خدمات پزشکی: کربلای معلی، بیمارستان سفیر.


ــ ایستگاه شماره هشت: جاده نجف اشرف به کربلای معلی، مدینة الزائرین.


ــ ایستگاه شماره نه: جاده حلّه کربلای معلی، مدینة الزائرین امام حسین(ع)


ــ ایستگاه شماره ده: جاده حلّه به کربلای معلی، ابتدای ورودی به کربلاء از سمت شرق، باب طویریج.


ــ ایستگاه شماره یازده: استان دیالی


   همچنین مسؤولین مجمع پیش از ایام اربعین، با سفر به عراق و دیدار با مقامات مختلف، زمینه این فعالیت ها را آماده می کنند.




نظرات کاربران