مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد  مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد 

مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد 

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به فرموده امام علی (ع) تاکید کرد: مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد و شایسته انسان های مومن نیست. 

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، امروز درجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی بن ابیطالب (ع) به بیان سه نکته مهم واخلاقی پرداخت و تصریح کرد: عمل به این سه نکته مهم می تواند راهکار زندگی دینی و اسلامی انسان را ترسیم کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به حدیث " بلغنا أن رجلا فی بنی إسرائیل جمع ثمانین تابوتا من العلم، فأوحى الله تعالى إلى نبی من الأنبیاء أن قل لهذا الحکیم: لو جمعت مثله معه لا ینتفع به إلا أن تعمل بهذه الثلاثة أشیاء " اظهار داشت: امام علی (ع) دراین حدیث به عالمی از بنی اسرائیل می فرمایند: جمع آوری 80 صندوق بعنوان ذخیره علمی و حتی بیشتر از آن برای تو فایده ندارد مگر اینکه به سه نکته عمل کنی. 
وی با اشاره به اینکه امیر مومنان درادامه حدیث می فرمایند: " أولها: أن لا تحب الدنیا، فإنها لیست بدار المؤمنین " ، افزود: اولین نکته دوست نداشتن دنیا و وابسته نبودن انسان به دنیا است.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه این توصیه مهم در قرآن و احادیث نیزخطاب به عموم مردم آمده است : گفت: دنیا، دار گذر است و باید بعنوان مسیر به آن نگاه کرد بنابراین انسان های مومن تصور نکنند برای همیشه در دنیا باقی خواهند ماند  ومی توانند برای همیشه از مواهب آن بهره شوند.
وی افزود: مرگ ازمسلماتی که همه به آن باور دارند و خداوند به مومنان می فرمایند: برای دنیا خیلی سرمایه گذاری نکنید چرا که دنیا خانه ماندگاری برای انسان های مومن نیست.
وی درعین حال گفت: اسلام نمی گوید از دنیا استفاده نکنید بلکه تصریح دارد محبت دنیا در دل انسان قرار نگیرد و انسان به دنیا دوستی و دنیا پرستی آلوده نشود.
وی افزود: اگر کسی بتواند از مال دنیا برای خدمت به مردم و جامعه استفاده کند و بهره صحیح هم ببرد شرعی است و حتی پاداش دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه امام علی دومین نکته را عدم رفاقت با شیطان ذکر می کند، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: " أن لا تصاحب الشیطان، فإنه لیس برفیق المؤمنین " - انسان مومن نباید شیطان را شریک و رفیق زندگی خود قرار دهد، چرا که شیطان رفیق و همراه خوبی برای انسان های مومن نیست.
وی افزود: در تفاصیلی که در ذیل آیات قرآن کریم هم آمده مرتب به انسان تذکر داده شده است که شیطان را بعنوان دشمن برگزیند و درکنار شیطان قرار نگیرد .
نماینده ولی فقیه همچنین تاکید قرآن درخصوص عدم دنباله روی از شیطان و منحرف نشدن از مسیر خدا را یادآور شد و تصریح کرد: در قرآن و روایات فراوان آمده است که انسان باید پیامبر، آل پیامبر و افرادی را که در این مسیر قرار دارند بعنوان الگو انتخاب کند ودر زندگی با آنها همراه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه امیرالمومنین درسومین نکته بر اذیت نکردن مومنان تاکید می ورزند، اظهار داشت: عبارت " أن لا تؤذی المؤمنین فإنه لیس بحرفة المؤمنین " گویای آن است که مردم آزاری با ایمان سازگاری ندارد و شایسته انسان های مومن نیست. 
وی افزود: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه دراین باره می فرمایند: " لو أُعطیتُ الأقالیمَ السبعةِ بما تحتَ أفلاکِها علی أن أَعْصِیِ اللَّه فی نَمْلَةٍ أَسْلُبُها جِلْبَ شَعیرَةٍ ما فَعَلْتُهُ - اگر هفت اقلیم را با آن چه در زیر آسمان ها است، به من دهند تا خدا را نافرمانی کنم در این که پوست جوی را از مورچه ای به ناروا بگیریم، چنین نخواهم کرد.
وی افزود: این کلام بسیار مهم می تواند در جامعه امروز کاربرد فروانی داشته باشد ولی متاسفانه شاهدیم که گاهی برای مبلغ کمی انسانی کشته می شود و یا برای یک بهای اندک، ظلم فراوانی صورت می گیرد.   



 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران