حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود

حاجی‌ابراهیمی:باید کار علمی و روشمند در حوزه اربعین انجام شود

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان تهران گفت: در حوزه علمیه خواهران می‌خواهیم کاری علمی و روشمند و متمرکز در حوزه اربعین انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی با اشاره به دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تهران با مدیر حوزه علمیه خواهران تهران گفت: در ابتدای این دیدار نکاتی درباره ساختار و وضعیت و فعالیت‌های ستاد اربعین و کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و فعالیت‌های استان تهران بیان شد و علت برگزاری این جلسه را از مصوبات جلسه کارگروه خواهران و اعلام آمادگی حوزه علمیه خواهران درباره ورود حوزه در قسمت پژوهشی و فرهنگی بیان کردیم و گزارشی از کارهای انجام‌شده و تفاهمات صورت گرفته بیان شد.


وی افزود: یکی از اهداف و نیازهای ورود طلاب خواهر به مسئله آموزش چهره به چهره، فرهنگ‌سازی در حوزه اربعین و ارائه نکات ضروری در حوزه معارف شبهات و مسائل فرهنگی زائران در عتبات اعلام شد. آنچه کاملاً روشن است خواهران طلبه، اساتید، مبلغان و پژوهشگران حوزه با عموم مردم سروکار دارند و به شکل‌های مختلف می‌توانند این مسائل را بدون واسطه به مردم منتقل کنند. مطالبی که شاید رسانه عمومی نتواند به‌صراحت آن را بیان کند.


مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان تهران، اربعین را فرصتی مناسب برای تبیین حوزه معرفتی و اخلاقی در خصوص ائمه طاهرین بیان کرد و گفت: می‌توان به‌ عنوان یک فرهنگ عمومی در این خصوص زمینه‌سازی کنیم. دو درخواست از مدیر حوزه علمیه تهران داشتیم، یکی کمک در حوزه مالی و دیگری کمک در حوزه معنوی. حوزه مالی منظور دریافت پول نیست. همین‌که این جریان را در حوزه خواهران تأیید کنند مسئله مالی آن حل خواهد شد. باید طلبه‌ها بدانند که تمام این فعالیت‌ها، بخشی از وظیفه آن‌ها نسبت به اهل‌بیت (ع) است.


وی با بیان اینکه بانوان زائر در اربعین حضور پررنگ دارند، یادآور شد: در حوزه تبلیغ اربعینی باید سیاست‌های کلان همچون اعزام بانوان و یا تشویق بانوان به این سفر را رعایت کنیم، ولی در حوزه اعزام‌ها و اجرای عملیاتی در کربلا محذوراتی وجود دارد که باید در جلسات خواهران بررسی شود. این فرصت برای ما مغتنم است؛ زیرا کارگروه خواهران در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، ظرفیت آموزش به همه مبلغان و سخنرانان حوزه خواهران را برعهده دارد.


حاجی‌ابراهیمی افزود: اگر مبلغان اطلاعات لازم را در حوزه اربعین داشته باشند در فضای تبلیغی خود قطعاً به مردم تذکر خواهند داد. بایدها و نبایدهای سفر، امنیت سفر، اخلاق در سفر و سایر موارد حداقل‌هایی است که نیاز به تذکر دارد. در حوزه علمیه خواهران می‌خواهیم کاری علمی و روشمند و متمرکز در حوزه اربعین انجام شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران