حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است

حجت‌الاسلام کبیریان: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است

مدیرحوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه اربعین گفت: حوزه علمیه در عرصه پژوهش پیشگام است و تلاش می‌کند در حوزه اربعین به صورت جدی وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدحسین کبیریان به جلسه مشترک حوزه علمیه خواهران تهران با بعثه مقام معظم رهبری در حوزه اربعین اشاره کرد و گفت: موضوع اربعین جزء کارهای اداری ما نیست، راهبرد اصلی و هدف ما در حوزه علمیه است، زیرا حوزه علمیه، مکتب امام صادق (ع) به شمار می‌آید. بنابراین مسیر کار حوزه علمیه غیر از قرآن و عترت نیست.


وی افزود: اربعین تجلی اقتدار شیعه و نسبت ما با اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و همه باید کمک کنیم تا حوزه علمیه مثل همیشه در این عرصه پیشگام باشد، بنابراین ما در این کار بنیادی حوزه اربعین اعلام آمادگی می‌کنیم.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه بانوان طلبه در مقایسه با برادران طلبه انگیزه، گرایش و فراغت بیشتری در حوزه پژوهشی دارند، یادآور شد: برای همین حوزه علمیه خواهران باید پیشگام باشد. کار پژوهشی در حوزه اربعین چندین مزیت دارد که یکی اینکه به‌عنوان کار زیرساختی نگاه می‌شود و واحدهای دیگر از آثار آن بهره‌مند می‌شوند. دوم اینکه همه طلاب با این کار درگیر حوزه اربعین می‌شوند.


وی ادامه داد: همین‌که به اربعین به‌عنوان کار پژوهشی و علمی نگاه کنیم آثار معنوی آن را هم خواهد داشت. از همکارانم در بخش‌های مختلف می‌خواهم وقت زیادی در این خصوص بگذارند و با برنامه‌ریزی و هم‌فکری کار را به یک جنبش عمده سوق دهند. در هر صورت کار را به سرعت و باقوت شروع کنند و با تمرکز بیشتری به پیش ببرند.




نظرات کاربران