نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق :

روحانی کاروان باید برای زائر الگوی معرفتی و بصیرتی و رفتاری باشد

نماینده بعثه مقام رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان کاروانها با اشاره به حدیثی ، زیارت امام حسین علیه السلام را موجب تحول فکری و رفتاری زائر خواند و رسالت دست اندرکاران عتبات عالیات را خطیر و سنگین عنوان نمود .

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا ، نماینده بعثه مقام رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان کاروانها با اشاره به حدیثی ، زیارت امام حسین علیه السلام را موجب تحول فکری و رفتاری زائر خواند و رسالت دست اندرکاران عتبات عالیات را خطیر و سنگین عنوان نموده و عنوان داشت : روحانی کاروان باید برای زائر الگوی معرفتی ، بصیرتی و رفتاری باشند .
‏حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی خاطر نشان کرد : با توجه به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین کشور ایران و عراق و نقشه های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین دو کشور ، آثار وضعی و مادی و معنوی زیارت امام حسین علیه السلام نباید به زیارت عتبات عالیات درعراق به عنوان اولویت دوم محسوب شود .
‏ وی زیارت را در راز و نیاز با ولی خدا عنوان کرد و گفت : وقتی زائر کنار حرم مطهر قرار می گیرد و با چشم دل امام خود را می بیند و با گوش دل سخن امام را می شنود ، آرامش پیدا می کند و راز های خود را با آن حضرت در میان می‌گذارد و سپس مشکلات و نیازهای خود را عنوان می کند و پیوندی وثیق بین امام و امت محقق می شود که این پیوند موجب می شود زائر خود را در محضر خداوند و ولی خدا بداند و به کمال برسد .
نماینده بعثه رهبری در عراق از روحانیون و مداحان کاروان ها خواست این سفر را یک فرصت کم نظیر بدانند و معلم گونه در بین زائرین حضور داشته باشند و آنان را به آداب الهی بیشتر آشنا سازند.
‏وی در ادامه افزود : روحانی و مداح کاروان بودن‌ توفیق بزرگی است که علاوه بر زیارت کردن فرصت مناسبی برای خدمت معنوی ، معرفتی و آموزشی است و این دست آورد بسیار با ارزشی است .
‏حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت : باید سنت رازداری را از خداوند و مدارایی با مردم را از پیامبر و صبوری را از ولی خدا آموخت . وی رازداری و مدارایی و صبوری را از عوامل موفقیت روحانی و مداح کاروان دانست و افزود : روحانی ومداح کاروان باید برای زائر الگوی معرفتی ، بصیرتی و رفتاری باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران