ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است

ظریف : اربعین، تابلوی زیبایی از میهمان نوازی و همدلی عراق است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور عراق وایران در طی قرن‌ها، خاطر نشان کرد: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،«محمد جواد ظریف» در آخرین مرحله از سلسله دیدارهای خود با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیت‌ها و مناطق مختلف، شامگاه چهارشنبه با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار صمیمانه و عاطفی، برخی از سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق، نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص پیوندهای عمیق دو ملت ایران و عراق مطرح کردند.


وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرن‌ها، خاطر نشان کرد: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.


ظریف گفت: عشق به امام حسین(ع) ما را به هم پیوند داده است و اربعین، تابلوی زیبایی از همراهی، ایثار، میهمان نوازی و همدلی میان مردمان ماست. او همچنین از میزبانی و میهمان نوازی گرم عشایر عراق از زائرین اربعین تشکر کرد.


وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر اینکه دو کشور در مرحله سازندگی هستند و تمرکز ما باید بر بهبود وضعیت مردم دو کشور از طریق فائق آمدن بر موانع موجود و فراهم آوردن زمینه همکاری‌های اقتصادی باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور می‌توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و ایران آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های انرژی، فنی و مهندسی و کشاورزی و تجارت در اختیار عراق قرار دهد و به این کار افتخار می کند.




نظرات کاربران