حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی: بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران با اشاره به اهمیت فعالیت پژوهشی در حوزه اربعین از ایجاد بانک اطلاعات پژوهشی در این زمینه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، عصر امروز در دومین نشست هم‎اندیشی کمیته فرهنگی آموزشی استان تهران که با حضور معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران این استان در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: طرح اربعین متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق حضرت سیدالشهدا (ع) هست و همه باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم.


وی افزود: همان‌گونه که مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت، این کار جزء کارهای اداری نیست و راهبرد و هدف حوزه علمیه هست؛ و از بانوان حوزوی درخواست می‌شود که در خصوص اربعین و سیدالشهدا (ع) نگاه خاص و ویژه‌ای داشته باشند. به‌یقین این کار شما آثار و برکات آن در زندگی خودتان نمایان می‌شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان تهران تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه علوم انسانی است، یعنی ما از لحاظ فکری باید اصلاح شویم، در کار ما اعتقاد بیشترین اثر را دارد. این کار اربعین را اعتقادی ببینید و برای این کار بخشی از زندگی خودتان را وقف کنید.


وی یادآور شد: باید در بحث پژوهش به‌صورت پایه به آن نگاه کنیم. وقتی یک کار پژوهشی خوب داشته باشیم، آن کاربردی خواهد شد و در حوزه عمل و در جامعه اجرا می‌شود. هدف ما این است که پژوهش‌ها و مقالات ما بعد از ارائه در حوزه تبلیغ خودش را نشان بدهد و آن‌وقت است که ما نتیجه این کار را می‌بینیم.


حاجی‌ابراهیمی گفت: بحث اربعین و پژوهش اربعین یک زیرساخت و مبنا برای کارهای آموزشی و تبلیغی است. ما در سال‌های آینده شاهد نتایج بهتری خواهیم بود. در جلسه‌ای که با مدیریت حوزه علمیه خواهران داشتیم، امیدوارکننده بود و نگاه ایشان به اربعین چند قدم جلوتر از ما بود در بحث اربعین و بحث پژوهش اربعین به‌عنوان یک زیرساخت و مبنا برای کارهای آموزشی و تبلیغی می‌نگریم.


وی ادامه داد: باید یک جریان اربعینی در حوزه و در بین طلبه‌ها ایجاد کنیم که تأثیر آن را در اربعین ببینیم. باید بتوانیم در این جریان تحقیقی که در اختیار طلاب جدید و سطح پایین قرار می‌دهیم طرح موضوع کنیم. هدف‌گذاری ما در حوزه علمیه خواهران طیف خاصی نیست. قرار نیست به این کار به‌صورت ممیزی نگاه شود این کار، تجمیعی یعنی همه نظرات و همه توانایی‎ها قرار است باهم جمع شود.


مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تهران تصریح کرد: ما در بحث اربعین موضوع ویژه و خاص نداریم بلکه هرکس هر آنچه موضوع دارد می‌تواند بنویسد. ما می‌خواهیم که طلاب کارهای فردی و پژوهش ذهنی خود را بنویسند ولو اینکه از دیگران هم مشورت بگیرند و اگر موضوعات تکراری باشد مهم نیست فقط تحقیق و پژوهش آن مهم است.


وی گفت: ما می‌خواهیم طلاب از همین‌ الان و از پایه خودشان را با اربعین و پژوهش در اربعین درگیر کنند. این موضوعات ارائه‌ شده توسط طلاب یک بانک اطلاعاتی می‌شود و یک کتابچه کوچک در این خصوص فراهم می‌شود و منبع دست‌ اول کار صورت می‌گیرد. برای اینکه قالب پژوهش رعایت شود نیازمند ساختار شکلی مشترک هستیم که کار کارگاه‌ها نیز همین خواهد بود.


| شناسه مطلب: 92108




اربعین



نظرات کاربران