آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران

آخرین گزارش آماری از تعداد عمره‌گزاران

وزارت حج و عمره  عربستان گزارش آماری جدیدی درباره موسوم عمره منتشر کرده و ورود بیش از دو میلیون و 500 هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی خبر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این وزارت در گزارش خود آورده است تا 11 جمادی الاولی 1440 هجری قمری، دو میلیون و 561 هزار و 541 عمره‌گزار وارد عربستان شده‌اند و  در همین مدت، دو میلیون و 162 هزار و 62 نفر پس از ادای مناسک عمره به کشورهای خود بازگشته‌اند.


در این گزارش با  عنوان شاخص هفتگی عمره آمده است تا 11 جمادی الاولی، بیش از سه میلیون روادید  عمره صادر شده است.


بر اساس این گزارش، عمره‌گزاران کشورهای پاکستان، اندونزی، هند، مالزی، عراق و الجزایر بیشترین تعداد عمره‌گزاران را به خود  اختصاص داده است و پاکستان با اعزام بیش از 681 هزار عمره‌گزار در صدر این کشورها قرار دارد.


 


تعداد عمره‌گزاران حاضر در عربستان، بیش از 399 هزار نفر اعلام شده است که بیش از 277 هزار نفر آنها در مکه مکرمه و 122 هزار و 107 نفر هم در مدینه منوره به سر می‌برند.


 بیش از دو میلیون و 288 هزار عمره‌گزار از راه هوایی، 15 هزار و 486 نفر از راه دریایی و بیش از 257 هزار نفر هم از راه زمینی وارد عربستان شده‌اند.


خبر دیگر اینکه مسائل مربوط به حجاج ترکمنستان در موسم حج آینده در دیدار رحمانوف سبحان گولی معاون مفتی ترکمنستان با عبدالفتاح بن سلیمان مشاط معاون وزیر حج و عمره عربستان بررسی شد.


 


سفر هیئتی از دانشجویان دانشگاه هاروارد برای ادای مناسک عمره


وزارت حج و عمره  عربستان  همچنین از سفر هیئتی از دانشجویان دانشگاه هاروارد به عربستان برای ادای مناسک عمره خبر داد. بر اساس این گزارش،‌محمد صالح بن طاهر بنتن در مراسم استقبال از عمره گزاران دانشگاه  هاروارد به آنها گفت امیدوارم که اوقات خوبی را در مکه مکرمه و مدینه منوره سپری کنید و  تجربه‌ای را کسب کنید که هرگز فراموش نشود.


 


بررسی مسائل مربوط به حجاج روسیه در موسم حج آینده


خبر  دیگر اینکه هیئتی از دفتر امور حجاج روسیه به ریاست شیخ صالح مجیف مفتی کل روسیه در دیدار با عبدالفتاح بن سلیمان مشاط معاون وزیر حج و عمره عربستان، مسائل مربوط به حجاج روسیه درموسم حج و خدمات به آنها را بررسی کرد.


همچنین احمد جاوید سفیر هند در عربستان در دیدار با محمد صالح بن طاهر بنتن، وزیر حج عربستان، مسائل مربوط به حجاج  و عمره گزاران هند را بررسی کرد.


مسائل مربوط به حجاج کشور سریلانکا در موسم حج آینده در دیدار عبدالحیم محمد هاشم رئیس دفتر امور حجاج این کشور با محمد صالح بنتن وزیر حج سعودی بررسی شد.وزارت حج عربستان  اعلام کرد این دیدارها در چارچوب آمادگی‌های زودهنگام برای موسم حج آینده برگزار می‌شود.


وزارت حج عربستان  همچنین از دیدار رئیس کمیته حجاج لیبی با وزیر حج سعودی خبر داد که طی آن طرح‌های وزارت حج عربستان درباره حجاج و مسائل حجاج لیبیایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


مسائل مربوط به حجاج سنگال، لبنان و کنیا در موسم حج آینده هم در دیدار عبدالعزیز کیبه با مشاط معاون وزیر حج و عمره عربستان بررسی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران