حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است حضرت زهراء ( س )  اسوه حسنه و حجت الهی است

حضرت زهراء ( س ) اسوه حسنه و حجت الهی است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، زهرای مرضیه (س) را اسوه حسنه و بهترین الگو برای زندگی جهانیان وحجت الهی خواند و آن حضرت را مصداق کامل کوثر قرآن و هم کفو و همتای با امیرمؤمنان (ع) برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون ومداحان کاروان‌های عتبات عالیات، با اشاره به معنای کوثر ،حضرت زهرا (ع) را مصداق کامل کوثر قرآن خواند و در مورد حجت بودن حضرت زهراء (علیها السلام) بر ائمه طاهرین گفت : حجت بودن بر محور عصمت می‌چرخد و حضرت صدّیقه طاهره (س) اگر چه پیامبر وامام نبوده است ولی چون دارای مقام عصمت و ولایت کبری است از حجج الهی است .
وی با اشاره به اینکه هر پیامبر یا امامی، معصوم است، امّا هر معصومی، امام یا پیامبر نیست اظهار داشت: روح مجموعه روایاتی که در فضایل و منقبت حضرت زهرا (ع) وارد شده است، مخصوصاً حدیث منسوب به امام عسگری وامام رضا (ع) بر این اشعار دارد که آن حضرت از حجج الهی بوده و معصومین (ع) هم به قول وفعل آن حضرت استناد می‌کردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را از مظاهر تام اسمای الهی و آینه تمام نمای حق تعالی برشمرد و تأکید کرد: شناخت چهره ملکوتی آن حضرت کار آسانی نیست؛ به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «حضرت زهرا (س) در مراتب معنوی آن قدر بالا بودند که دست ملکوتی‌ها هم به آنها نمی‌رسد» .


وی افزود: نبی مکرم اسلام فرموده است مراتب عظمت و کمال روحی این عدیل قرآن آن قدر بالا است که با چشمان کم نورخاکی نمی‌توان به کنه معرفت آن آیت کبری راه پیدا کرد بنابراین آنچه را ما درک می‌کنیم و نسبت به آن شناخت پیدامی نماییم بیشتر چهره ملکی و جنبه بشری و سیره زندگی فردی واجتماعی آن حضرت است.
‏حجت الاسلام و المسلمین نجفی اضافه کرد، برای شناخت آن حضرت باید دست به دامن پیامبر اعظم (ص)، امیر مؤمنان وسایر امامان (ع) شد و از چشمه زلال علم و معرفت که در قالب احادیث به ما رسیده است استفاده کرد؛ بدون مبالغه و غلو باید گفت آنچه را همگان تا به حال گفته و بعد از این گفته خواهد شد نَّمّی از یَمّی و قطره‌ای از اقیانوس بزرگ و عمیق کمالات آن غایت نظام خلقت است.
‏وی در ادامه اظهار داشت : حضرت زهرا (س) در شکل گیری وجود فیزیکی و جسمانی ده قرآن ناطق واسطه فیض تکوینی بوده است، مادر آنان محسوب می‌شود و هم بنابر آنچه در روایات ابتدای خلقت و آفرینش انوار ائمه اطهار (ع) وارد شده است در خلقت نوری آنان وساطت داشته است زیرا هنگامی که خداوند نور حضرت فاطمه (س) را آفرید وجود نوری ائمه معصومین (ع) از نور او نشأت گرفتند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق با اشاره به وجه زهرا نامیدن حضرت فاطمه گفت: خداوند در باره آن حضرت فرمود: «این نور از نور من است که در آسمان ساکنش کرده‌ام آن را از عظمت خویش آفریدم. آن را از صلب پیامبری از پیامبران که تفضیل و برتری دادم او را بر تمام انبیاء خارج نموده‌ام. از این نور بیرون می‌آورم پیشوایانی را که به امر من قیام می‌کنند و مردم را به طرف من هدایت می‌نمایند. این پیشوایان را پس از انقطاع وحی جانشینان خود در روی زمین قرار می‌دهم .


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در مورد الگو و اسوه بودن کوثر محمدی بیان کرد: الگو آن است که از روی آن نمونه برداری می‌شود مورد استناد واقع می‌گردد بنابر این همان گونه که قرآن کریم پیامبر را برای همگان اسوه حسنه معرفی کرده است امام عصر (عج) که خود حجت خدا و قرآن ناطق است نیز دختر پیامبر را برای خویش به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده و فرموده است: «دختر پیامبر اکرم (ص) الگو من است».
وی حضرت زهرا را هم کفو و همتا با امیرمومنان علی (ع) برشمرد و گفت: امام صادق (ع) فرمود اگر خداوند امیرالمؤمنین (علیه السلام) را برای فاطمه (علیها السلام) خلق نمی‌کرد، در روی زمین کفو و همتایی برای او پیدا نمی‌شد؛ بنابر این همان گونه که قول و فعل و تقریر امیر مومنان حتی برای سایر امامان حجت بوده است قول وفعل وتقریر هم کفو ایشان هم برای امامان حجت است. 


وی افزود: پیامبر اکرم به علی فرمود «آنچه را فاطمه (علیها السلام) بدان سفارش می‌کند، انجام ده; زیرا من چیزهایی را به او سفارش کرده‌ام که جبرئیل (ع) به آنها سفارش کرده است ودر حدیث دیگر آمده است که اطاعت از فاطمه (س) بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است .
وی با اشاره به مصحف فاطمی گفت: حضرت زهرا (س) دارای مصحفی است که آن را جبرئیل پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به ایشان حدیث شد و حضرت علی (ع) آن را کتابت کرد، از مواریث افتخار آفرین است و امامان معصوم (ع) بدان استناد کرده و در مقابل دیگران بدان احتجاج می‌نمودند.
‏ادامه گردهمایی به پرسش‌های روحانیون ومداحان اختصاص یافت و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به آن‌ها پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران