خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند

خوزستانی‌ها حرم‌های سوریه را بازسازی می کنند

با آرام شدن درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه، ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران بر توسعه و بازسازی حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق، متمرکز شده است. معاون مهندسی این ستاد در سوریه اعلام کرده است مهمانسرای این حرم تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری و پذیرش زائران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سیدجواد هاشمی فشارکی در جلسه کنترل پروژه مضیف (مهمانسرای) حرم حضرت زینب (س)، اظهار کرد: با وجود مشکلات و نارسایی‌های ناشی از جنگ در سوریه، با عنایت ائمه اطهار (ع) و همت خیرین و عوامل اجرایی، پروژه ساخت مهمانسرای حرم مطهر حضرت زینب (س) با سرعت و دقت در حال اجرا است.


وی افزود: بیشتر مصالح و لوازم ساختمانی مورد نیاز، تامین و در محل ساختمان مضیف نگهداری می‌شود و همزمان چند گروه کاری اعزامی از استان خوزستان به‌صورت تبرعی در حال فعالیت است تا ان‌شاء‌الله بر اساس برنامه زمانبندی شده حداکثر تا اول تیرماه سال ۹۸ کار ساخت مهمانسرای حرم به اتمام برسد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ـ در این جلسه با اشاره به این‌که این استان مسؤولیت اجرای طرح‌های بازسازی در حرم‌های مطهر سوریه را برعهده دارد، گفت: مردم خوزستان در سال‌های اخیر حمایت‌های بی‌دریغی در زمینه بازسازی و زدودن غبار غربت از حرم مطهر حضرت زینب (س) داشته‌اند.


وی با بیان این‌که با پشتیبانی مردم خوزستان توانستیم تمام آسیب‌ها و خرابی‌های ناشی از حملات گروه‌های تروریستی و تکفیری به حرم مطهر را بازسازی و مرمت کنیم، افزود: برای پروژه ساخت مضیف، مردم خیر خوزستان هم در زمینه تامین مصالح مورد نیاز و هم تامین نیروهای فنی متبرع کمک‌های خوبی داشته‌اند.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان یادآور شد: مضیف حرم مطهر حضرت زینب (س) در چهار طبقه روی زمین و نیم طبقه زیر زمین در حال ساخت است که شامل آشپزخانه، سالن غذاخوری، اتاق اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، بخش اداری و خدماتی است.


موسوی با بیان این‌که برکت نذورات خیرین به چرخه اقتصادی کشور برمی‌گردد، گفت: کمک‌های نقدی خیرین صرف خرید مصالح و موارد مورد نیاز از صنایع و کارخانه‌های داخلی می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران