شاهد تحول عظیمی در حوزه سرزمینی حرم مطهر رضوی خواهیم بود

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان این که بزودی تحول عظیمی در حوزه سرزمینی حرم مطهر رضوی رخ می دهد، گفت : تمام پارکینگ ها تبدیل به رواق می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، مهندس سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی گفت : در مراسم های بزرگ حرم همیشه نگران باران سرما و گرمای زائران هستیم.


وی افزود : پارکینگ های حرم مطهر جمع آوری و تبدیل به رواق خواهد شد 200 دستگاه خودرو زائران را از محل های مشخص شده به حرم انتقال می دهد در اماکن متبرکه از هنگام ورود زائر 120 فرآیند خدماتی ارائه می شود.


معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با ارائه عملکرد سه ساله اخیر یاد آور شد: طرح معین الضعفا هفته ای 400 نفر زائر کم توان را به حرم مطهر رضوی برای زیارت می آورد در اطراف حرم مطهر گشت داریم و زائران فاقد مکان را به محل اسکان راهنمایی می کنند.


وی خاطر نشان کرد: افرادی که در راه مانده اند با هدایت معاونت رفاه وجهی را به عنوان خرجی دریافت و به شهرشان باز می گردند ودر بخش امانات سالانه 16 میلیون قطعه امانت می گیریم تلاش برای ارائه خدمت به زائران از بدو ورود به مشهد با صرف غذا در میهمانسرا آغاز می شود .


منبتی تصریح کرد : در سال 94 میهمانسرای حضرت روزانه از هزار و 500 زائر پذیرایی می کرد ولی الان این رقم با میهمانسرای غدیر به 20 هزار نفر در روز رسیده است میهمانسرای غدیر با کمک 20 میلیاردی یک خیر تجهیز و به بهره برداری رسید .


وی با اشاره به ایام پیک حضور زائردر مشهد گفت : در ایام پیک زائر و در مناسبت ها میهمانسرا روزانه 70 هزار غذا طبخ و در اختیار زائران قرار می دهد . ضمن آن که در ایام ماه مبارک رمضان روزانه 14 هزار نفر سر سفره افطارنشسته و 100 هزار نفر با افطاری سبک پذیرایی می شوند .


معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود: توزیع دعوتنامه میهمانسرا  به صورت الکترونیکی و با آپ نعیم رضوان بر روی موبایل ها قابل دریافت است پس از ثبت نام و ارسال شماره ملی قرعه کشی شده و سپس با ارسال پیامک به میهمانسرا دعوت می شوند .


وی یادآور شد : پخت آش نذری یکی دیگر از اقدامات ماست و روزانه به 5 هزار نفر از محرومان حاشیه شهر مشهد آش داده می شود همچنین در برخی از مدارس نیز توزیع می شود صبحانه میهمانسرا اغلب در اختیاردانش آموزان مدارس است و البته در کنار آن زائران نیز بهره می برند .


منبتی در پایان خاطر نشان کرد : 75 درصد زائران به صورت پیاده به حرم می آیند حدود 35 درصد زائران از ورودی باب الجواد و باب الرضا  35 درصد از ورودی طبرسی  10 درصد از ورودی شیخ طوسی و 10 درصد از ورودی شیخ حرعاملی هستندکه برای حضور آنان برنامه های مختلفی داریم .


 




نظرات کاربران