هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم هیئت را به مسجد ببریم

هیئت را به مسجد ببریم

محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت(ع) در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده است، به همه هیئات توصیه می‌کند برنامه‌های خود را در مساجد برپا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ایکنا؛ محمدحسین پویانفر، مداح مشهور و فعال در هیئت ریحانةالنبی(ص) در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده است، به همه هیئات توصیه می‌کند برنامه‌های خود را در مساجد برپا کنند. 


حجت‌الاسلام علی شاملو، فعال فرهنگی درباره این ویدئو در کانال «سنگر مسجد» نوشته است: این ویدئوی کوتاه، تلنگری بود برایم. دلیل بی برکتی بعضی از کارهای فرهنگی ما همین است. یاد این آیه سوره توبه افتادم: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَن یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، ﺁﺑﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺻﻠﺎﺣﻴﺖ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﺟﺰ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻧﺘﺮﺳﻴﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ؛ ﭘﺲ ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻳﺎﻓﺘﮕﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ.


رجوعی به تفاسیر کردم و دیدم که برخی از مفسرین، عمران مساجد را منحصر در بنای فیزیکی آن ندانسته‌اند و رونق دادن مساجد را هم مصداق عمران دانسته‌اند.


«انّما» در اول عبارت که از ادات حصر است، کار را سخت‌تر می‌کند. به این معنی که بدون تلاش در عمران مساجد نمی‌توان مومن بود. نقداً تصمیم گرفتم که دوره جدید سیر آثار استاد صفایی را حتما در مسجد برگزار کنم و بنشینم فکر کنم که دیگر چه می‌توان کرد. شما هم فکر کنید.


| شناسه مطلب: 92172




مسجد



نظرات کاربران