استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا

استقبال گرم زائران از برنامه احلی من العسل در کربلای معلا

برنامه احلی من العسل برای زائرین تحصیلکرده کاروان‌های هیئت الزهرای قم ، درسالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار  شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائرین تحصیلکرده کاروان‌های هیئت الزهرای قم از برنامه احلی من العسل که به همت بعثه مقام معظم رهبری درسالن اجتماعات بعثه در کربلا برگزار  شد به گرمی استقبال کردند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در سخنانی چگونه زیارت کردن را بسیار مهم خواند و بر لزوم رعایت آداب ظاهری و باطنی زیارت تأکید کرد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: زیارت به معنای دیدار است، در زیارت باید ما باور داشته باشیم که امام ما را می بیند و کلام ما را می شنود و سلام ما را پاسخ می دهد و از این طرف باید با پاک سازی ظاهر و باطن خود زمینه احساس حضور امام در دل خود را آماده کنیم و با رعایت آداب ظاهری و باطنی زیارت، با چشم دل امام خود را ببینیم ، این نوع زیارت انسان را متحول ، حسینی و کربلایی می کند .
نماینده بعثه رهبری در عراق راز و نیاز با امام (علیه السلام) را مهمترین رکن زیارت واقعی برشمرد و گفت : بعد از خداوند امام معصوم ، مهربان ترین و دلسوزترین و محرم ترین موجودات نسبت به انسان است بنابراین خیلی صمیمانه می توانیم سفره دل خود را در حرم مطهر نزد امام خود بازکنیم وآنچه را که با نزدیکترین افراد نمی توانیم مطرح نماییم با یک حالت معنوی با امام خویش در میان بگذاریم و مشکلات و نیازهای خود را نیز با آن حضرت با زبان دل عنوان کنیم و استمداد بطلبیم .


وی افزود: بدون شک امام نزد خداوند قرب و منزلت بسیار بالا و والایی دارد و وساطت و شفاعت او قطعا مورد پذیرش حضرت حق تعالی می گیرد .
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و معنوی کاروانهای هیئت الزاهرای قم و اهتمام آنان به امور معنوی گفت : همه کاروان ها باید به برنامه های معنوی و فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند زیرا اصل سفر زیارتی برای کسب معرفت و معنویت و ارتباط با امام و میثاق با آن حضرت است و اگر این مهم صورت نگیرد زائر خسارت بزرگی دیده است .
در ادامه این برنامه که مورد استقبال گرم زائرین شرکت کننده در جلسه قرار گرفت ، حجت الاسلام تابان راوی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه روایتگری احلی من العسل را اجرا کرد و جلسه با مداحی  و نوحه خوانی پایان یافت .


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران