کسب معرفت و بصیرت ، مهمترین دستاورد سفر زیارتی

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در مراسم استقبال از نخستین گروه کاروان های دانشجویی در کربلای معلا ، مهمترین و بزرگترین دستاورد سفر زیارتی و بهترین ارمغان این سفر را کسب معرفت و بصیرت دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در مراسم استقبال از نخستین گروه کاروان های دانشجویی در کربلای معلا، مهمترین وبزرگترین دستاورد سفر زیارتی وبهترین ارمغان این سفر را کسب معرفت و بصیرت دانست و گفت : دانشجویان در سفرکربلا خالق حماسه معرفتی وبصیرتی هستند .
در این مراسم که نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و تنی چند از مسئولین سازمان حج و زیارت ، ستاد عملیات شمسا و ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان حضور داشتند مسئول دفتر نمایندگی بعثه مفام معظم رهبری در عراق، سفر زیارت امام حسین ( ع ) و ائمه معصوم در عتبات عالیات را توفیقی بزرگ‌ و بسیار مهم و با ارزش بر شمرد و اظهار داشت : این سفر با سفر به کشورهای دیگر تفاوت دارد و دست آورد آن هم متفاوت است ، زیرا محرک سفر زیارتی  عشق آسمانی است و دست آورد آن معرفت و بصیرت است .
وی با اشاره به حدیثی در مورد آثارمادی ومعنوی زیارت امام‌ حسین (علیه السلام‌)گفت: افزایش روزی و زیادت عمر و اجر و پاداش چندین حج وعمره به میزان معرفت زائر بستگی دارد ، حتی برای زیارت با معرفت امام حسین در روز عرفه ، به اندازه یک ملیون ثواب حج وعمره در روایات وارد شده است .
نماینده بعثه رهبری در عراق با اشاره به متفاوت بودن ظرفیت زائرین اظهار داشت: هرکس به اندازه ظرفیت و میزان معرفتش پاداش دریافت می کند و در روایات هم پاداش های مختلف بیان شده است ، چون افراد از نظر فکری واعتقادی و درجه ایمان ومعرفت یکسان نیستد .
وی با اشاره به ماجرای افتادن سیب ازدرخت و کشف قانون جاذبه زمین به وسیله نیوتن افزود: افراد می توانند در عرصه معرفتی همانند نیوتن ، کاشف باشند ومن اعتقاد دارم دانشجویان می توانند در عرصه معرفتی وبصیرتی قدم های بزرگی بر دارند .
وی با تشکر از ستاد عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: این ستاد تلاش های خوبی در برنامه های قبل از سفر و حین سفر وبعد از سفر داشته است و نظرسنجی های صورت گرفته گواه آن است .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران