تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام) تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام)

تقسیم کاربین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام)

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با استناد به احادیث درباره نحوه تقسیم کار بین امام علی و حضرت فاطمه (علیهماالسلام)، اظهار داشت: رسول خدا فرمود : کارهای داخل منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی  امروزدرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری به تشریح سبک و ویژگی های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) از پدرشان امام باقر(ع) روایت کرده‏اند که حضرت باقر فرمود: امیرالمؤمنین على (ع) و فاطمه (س) از پیامبر خدا (ص) درباره تقسیم کارها سوال کردند و حضرت پیامبر فرمودند: حضرت فاطمه کارهای داخل منزل و حضرت على کارهای خارج ازمنزل  را انجام دهد. 
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی افزود: حضرت فاطمه (س) می فرماید: هیچ کس به غیر از خدا نمی داند من چقدرخوشحال شدم ازاینکه کارهای مردان از روی دوش من برداشته شد. 
وی درادامه درباره وظایف شرعی و حقوقی زنان و پاداشی که خداوند برای فعالیت آنان درمنزل قائل شده است سخن گفت و اظهار داشت: خانمی که در منزل شوهرش کاری را برای اصلاح و بهتر شدن امور انجام می دهد خداوند نظر رحمت به او نموده و او را دچار عذاب نخواهد کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی درپایان با استناد به احادیث و روایات به تفصیل پاداش کمک کردن مردان به زنان درمنزل را بیان و تاکید کرد: برای اینکه ثواب هر کاری نصیب انسان شود باید قصد قربت الهی داشته باشد و برای عمل به دستور الهی این کار را انجام دهد. 
 


| شناسه مطلب: 92222




مظلومی تواصی بعثه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران