زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟ زیارت چیست ،  زائر کیست؟

زیارت چیست ، زائر کیست؟

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با طرح این سوال که زیارت چیست و زائر کیست ، اظهار داشت: زیارت نامه خواندن با زیارت کردن فرق دارد ، درزیارت زایر باید با امام خود دیدار کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق که در همایش احلی من العسل در جمع کاروانهای دانشجویی سخن میگفت، افزود: دانشجویان درسنگر علم و اندیشه قرار دارند و در این سفر باید بیش از همه اندیشه ورزند.


وی اندیشیدن را یکی از مهمترین رسالت های دانشجویان عنوان کرد و با طرح این سوال که زیارت چیست و زائر کیست؟ اظهار داشت: زیارت به معنای ملاقات و دیدار است. در کلمه زیارت میل به مزور نهفته است و چون زائر با علاقه و عشق به زیارت می رود این سفر خیلی قداست دارد .
‏وی با بیان اینکه ارتباط با امام حسین (ع) با چشم دل امکان پذیر است، ادامه داد: امام‌حسین  ما را می بیند ما نیز اگر چشم دلمان بینا باشد ایشان را خواهیم دید .
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت : وقتی به حرم می رویم خوب است در گوشه ای از حرم قرار بگیریم و با امام خود خلوت کنیم وبا اوراز ونیاز نماییم .
وی با اشاره به اینکه زیارتنامه خواندن خیلی خوب است، افزود: زیارت جامعه کبیره خصوصیات انسان کامل و زیارت عاشورا حدیث قدسی است و جریان عاشورا وجنگ حق وباطل رابیان می کند و خواننده در آن  نسبت به ظلم و بی عدالتی اعلام برائت نماید و زیارت ناحیه مقدسه نیز روضه خوانی امام زمان روحی له الفداء است .
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه زیارت کردن با زیارت نامه خواندن فرق دارد، گفت: زیارت کردن ملاقات با زبان حال است و زیارت نامه خواندن زبان قال است واگر هنگام زیارت نامه خواندن حواس انسان جای دیگری باشد وحضور دل نباشد زیارت که ملاقات و ارتباط با امام است صورت نمی گیرد. چون زیارت نامه، چگونه با امام سخن گفتن را بیان می کند و اگر با زبان قال و بدون زبان حال باشد زائر امامی را که حاضر و شاهد و ناظر است در دل خود احساس نمی کند واین گونه زیارت روح ندارد .
وی تاکید کرد: وقتی به حرم می روید با امام خود راز و نیاز کنید چون امام حسین با اذن خداوند قادر به حل مشکلات ما است و راز و نیاز واتصال به امام حسین  است که زائر را به هدف می رساند .
بر پایه این گزارش ، در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین تابان از راویان بعثه مقام معظم رهبری با روایت رشادت ها و مظلومیت های اصحاب سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا تا حماسه دفاع مقدس لحظاتی همراه با اشک و سوز را برای زائرین رقم زد.
در پایان این گردهماییی نیز هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهداء شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران