تشرف یک میلیون زائر محروم به حرم مطهر رضوی

مدیر امور زائران معاونت امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای تأسیس این معاونت تا کنون، حدود یک میلیون زائر زیارت اولی محروم به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، مسعود مجردی در نشست خبری در آستانه سومین سالگرد انتصاب تولیت آستان قدس رضوی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای تأسیس این معاونت تاکنون یک میلیون زائر زیارت اولی و به طور متوسط روزانه یک هزار نفر به بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) توسط این معاونت مشرف شده‌اند.


وی افزود: خدمت رسانی به زائران زیارت اولی عموما شامل اسکان، تغدیه، حمل و نقل و امور فرهنگی می‌شود.


مجردی با بیان اینکه 80 هتل برای اسکان زائران محروم میهمان آستان قدس رضوی، در نظر گرفته شده است؛ ادامه داد: گروهی از زائران زیارت اولی در زائر شهر و زائر سرای رضوی و گروهی نیز در هتل‎ها و زائر سراهای اطراف حرم اسکان داده می‎شوند، این زائران به مدت سه روز مهمان امام رضا(ع) هستند که از خدمات اسکان و تغذیه به صورت رایگان بهره‌مند شده و یک نوبت نیز از غذای متبرک حضرت در مهمانسرا متنعم می‌شوند.


مجردی تصریح کرد: علاوه بر فراهم آوردن شرایط لازم برای تشرف زائران زیارت اولی، خدماتی را نیز برای تشرف زائران دارای بیماری‌های صعب العلاج، ایتام، معلولین جسمی نیز در نظر گرفته‌ایم. این زائران توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها شناسایی می‌شوند و ما میزبان آنان هستیم.


مدیر امور زائران معاونت امداد مستضعفین آستان قدس رضوی بیان کرد: تیم نظارت و کنترل این معاونت همه روزه فعال است و بر تهیه و توزیع غذا، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سایر امور مربوط به زائران زیارت اولی میهمان آستان قدس نظارت و کنترل می‌کند.


وی همچنین افزود: 200 مرکز اقامتی نیز برای زائران سرگردان و شب خواب در نظر گرفته شده است که آستان قدس رضوی مدیریت آن را در اختیار دارد.


مجردی اظهار کرد: شبکه خادمیاری رضوی در کل کشور ذیل کانون‌های زیارت با مدیریت مدیران دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های کشور مشغول به فعالیت بوده و سامانه‌ای برای ارائه هرچه بهتر خدمات دارد.


| شناسه مطلب: 92238




حرم امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران