حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت دردیدار با دهها تن از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی بیش ازبیست کشورجهان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست و هیچ قدرتی نمی تواند در امور داخلی ما دخالت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هیئتی چهل نفره ازاساتید و شخصیت های دانشگاهی 21 کشور جهان که بمناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده اند  عصرامروز(سه شنبه 9بهمن ماه) با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این دیدار به تفصیل وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران درچهار دهه گذشته برای رهایی از وابستگی به بیگانگان را چشمگیر و شگفت انگیز دانست.
وی با اشاره به اینکه با ورود امام خمینی (قدس سره) به کشور رژیم 2500 ساله شاهنشاهی ظرف ده روز فرو پاشید، اظهارداشت: امام امت با توکل به خداوند و برخورداری از نفوذ معنوی درمیان مردم با قدرت و شهامت دربرابر نیروهای تا دندان مسلح رژیم شاه و همه قدرتهایی که از او حمایت می کردند؛ ایستاد و کشور را از چنگ قدرت های استعمارگر نجات داد. 
وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور دنیاست و هیچ قدرتی نمی تواند در امور داخلی ایران دخالت کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درادامه پیشرفت های صورت گرفته درمناطق سنی نشین کشوربعد از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و با اشاره به اینکه درایران اسلامی زنان دوش بدوش مردان درعرصه های مختلف بویژه مراکز علمی حضور دارند، گفت: برخورداری از انتخابات و مطبوعات و رسانه های آزاد، خودکفایی در تولید گندم و بسیاری دیگر ازمحصولات کشاورزی و صنعتی و دست یافتن به تکنولوژی هسته ای نمونه ای از دستاوردهای و پیشرفت های کشور است.
وی درعین حال تاکید کرد: ماهیت برنامه هسته ای کشورمان صلح آمیز است و جمهوری اسلامی ایران از نظر شرعی تولید سلاح های کشتار جمعی را جایز نمی داند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه هدف انقلاب اسلامی کشور گشایی و سلطه بر دیگر کشورها نیست، تصریح کرد: امام امت و امروز رهبری معظم انقلاب زندگی ساده ای داشته و دارند و همیشه فرموده اند: مردم بعنوان صاحبان اصلی انقلاب باید از نعمت های آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به نقش ایران درشکست گروهک داعش، تصریح کرد: ایران بزرگترین خدمت را به کشورهای جهان کرد و اگر با کمک برخی کشورهای دیگر داعش را در عراق و سوریه شکست نمی داد امروز خیابان های کشورهای اروپایی جولانگاه این گروهک جنایتکاربود. 
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران یک وجب از خاک هیچ کشوری را تصرف نکرده است، افزود: امروزآمریکا احساس می کند ایران روزبه روزدرمنطقه قدرتمندتر   می شود  لذا با استفاده از حربه تحریم می خواهد جلوی نفوذ و پیشرفت ایران را بگیرد. 
نماینده ولی فقیه از اقدام برخی کشورهای اروپایی در پذیرفتن تروریست هایی که دست شان به خون هزاران نفر از مردم ایران آلوده است به شدت انتقاد و خاطر نشان کرد: با وجود تحریم هایی که علیه کشور و ملت ما اعمال می شود دربسیاری از زمینه ها پیشرفت های چشمگیر و شگفت انگیزی داشته ایم.
وی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از تروریسم را یک دروغ بزرگ خواند و تاکید کرد: صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران جنبه دفاعی دارد و ما قصد نداریم به هیچ کشوری حمله کنیم.    
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربه حمایت کشورمان از مظلومان و مسلمانانی که مورد ظلم و ستم واقع می شوند اشاره کرد و گفت: ما خواهان زندگی مسالمت آمیز با پیروان همه ادیان هستیم و به پیروان ادیان دیگر احترام می گذاریم و معتقدیم باید دست در دست یکدیگر از ارزش های اخلاقی در دنیا دفاع کنیم.  
سرپرست حجاج ایرانی همچنین با ارائه آماری ازسفرهای ایرانیان به اماکن زیارتی در دیگر کشورها، اظهار داشت: هدف از این سفرها ایجاد تحول روحی و اخلاقی در مردم و آشنایی هرچه بیشتر زائران با اسلام، پیامبر، ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت است تا این بزرگواران را در زندگی خود الگو قرار دهند. 
این گزارش حاکیست درادامه این دیدار پرفسور بیاته بنگارد از دانشگاه بازل سوئیس، پرفسوراولیورشاربروت ازدانشگاه بیرمنگام انگلستان، پرفسورسیدعقیل و دکترسکندرخان از پاکستان و دکتر آنیوت کریستین بارو از رومانی با بیان دیدگاه خود درباره موضوعات مطرح شده، سوالاتی را مطرح کردند. 
نماینده ولی فقیه درپاسخ با استناد به روایات، ازیادگرفتن دانش بعنوان واجب شرعی یاد و برقراری ارتباط با کشورهای مختلف و استفاده از دانش  یکدیگر را یکی از دیدگاههای نظام اسلامی برشمرد و اظهارداشت: جزیکی دوکشور که با ما خصومت دارند جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط گرم ودوستانه با تمامی کشورهای دیگر است.
وی افزود: ما معتقدیم علم مرز نمی شناسد و ما باید با دانشمندان جهان ارتباط داشته باشیم و از علوم یکدیگر استفاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرهمچنین از رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی توسعه طلب و متجاوز نام برد و با اشاره به ایده مطرح شده توسط مقام معظم رهبری برای تعیین حکومت و حاکمان سرزمین فلسطین تاکید کرد: ما با یهودیان مشکل نداریم بلکه مشکل صهیونیسم است که متجاوز و توسعه طلب است و با شعار نیل تا فرات به خاک کشورهای اسلامی طمع دارد.
سرپرست حجاج ایرانی درپاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری حج زائران ایرانی با وجود نبود روابط سیاسی بین ایران و عربستان توضیحاتی بیان کرد و گفت: حج یک فریضه دینی است و مسئولان سعودی پذیرفته اند که حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کنند .
وی افزود: ایران و عربستان دو کشوربزرگ وهمسایه درمنطقه هستند وامیدواریم  دیپلماسی حج کمک کند تا روابط دو کشور مجددا برقرار شود. 
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت درپایان این نشست به سوال یکی از حاضران در باره نقش مذهب درتعیین مقامات حکومتی پاسخ داد وتاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران درتعیین رئیس جمهور نظر اکثریت حاکم است و اقلیت های دینی هم متناسب با جمعیت شان درمجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نماینده و حق رای دارند و اهل سنت هم در رده های مختلف مدیریتی حضور و نقش ایفاء می کنند.
وی به پیوند میان مردم و رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ما  با حفظ مذهب و دین خود توانسته اند کارهای مشترک و بزرگی انجام دهند و درمقابل قدرت های استعمارگر بایستند و توطئه ها را خنثی کنند.
 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران