دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی

دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق تاکید کرد: سوریه با دست خالی درمقابل جبهه استکبار ایستاد وفتنه داعش و حامیانش را نقش برآب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق و معاونین وزارت علوم سوریه امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دراین دیداربا اشاره به اینکه سوریه توانست اهداف پلید داعش و حامیان جهانی و همپیمانان منطقه ای این گروهک را نقش برآب کند، تاکید کرد: سوریه امروز افتخار بزرگی را برای جهان اسلام رقم زده است که در تاریخ بعنوان یک افتخار ثبت خواهد شد. 
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح کرد: گروهک داعش یک وسیله بود تا اهداف صهیونیست ها درمنطقه محقق شود اما سوریه توانست با دست خالی درمقابل جبهه استکبار بایستد و این توطئه را شکست دهد و امروز در جهان اسلام سربلند است. 
وی با اشاره به کمک و حمایت های ایران، حزب الله لبنان و روسیه از سوریه در مقابله با این توطئه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان سوریه دیگر مایوس شده اند و کشورهایی که با شما دشمنی می کردند برای بازگشایی سفارتخانه هایشان دردمشق از همدیگر سبقت        می گیرند.
وی افزود: آقای بشاراسد با روحیه قوی در مقابل توطئه دشمنان ایستاد و نگذاشت آنچه را که طمع کرده بودند محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردرادامه به بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی در ایران به همت مردم و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: همه باید دست در دست هم بازسازی خرابی ها و عمران و آبادی کشورسوریه را در اولویت قرار دهید و با ترمیم هر چه سریعتر بناها و زیرساخت ها زمینه بازگشت مردم به محل سکونت شان را فراهم سازید.
وی ایجاد نیروهای بسیج مردمی در کنار نیروهای مسلح را در تقویت توان نظامی سوریه مهم خواند و خطاب به اساتید و فرهیختگان دانشگاه دمشق گفت: شما با تربیت مدیران لایق و اندیشمند می توانید نقش بزرگی در آینده کشور خود ایفاء کنید.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت  وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و وابستگی در صنایع نظامی، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و... را یادآور شد و موفقیت ها و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته ها را حاصل تلاش و از خودگذشتگی مردم  و نیروهای جوان ومتعهد کشور دانست.
وی تاکید کرد: اگر روزی یقین پیدا کنیم که کشورهای دیگر در برجام به ما خیانت می کنند کشور و متخصصان ایرانی این توانایی را دارند تا توانایی های خود را در حوزه انرژی هسته ای ارتقاء داده و به وضعیت شگفت انگیزی به نقطه اوج و بهتر از گذشته دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: اگر کشوری ضعیف بماند قدرت های بزرگ اجازه نخواهند داد راحت زندگی کند و به موفقیت دست یابد. 
نماینده ولی فقیه درادامه از تبادل اطلاعات و تجربیات علمی بین اندیشمندان دو کشور استقبال کرد و گفت : درکنار پیشرفت های علمی، باید آسیب هایی را که مانع از رشد علمی و اقتصادی انقلاب ها و  کشورهای دیگر شده است، شناخت و از پیمودن مسیرهای غلط خودداری کرد.  
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (قدس سره) وابستگی به شرق و غرب را رد و ایده ما   می توانیم را در ایران اسلامی پیاده کرد، گفت: امروز این ایده تحقق یافته و مردم ما روی پای خود ایستاده اند و شاهد جمهوریت و اسلامیت درکنار هم در ایران اسلامی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ترساندن دیگر کشورها از جمهوری اسلامی ایران و شیعه هراسی را از توطئه های دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز همه اقلیت های دینی  در ایران در کنارهم در کمال آسایش و راحتی زندگی می کنند و از حق شرکت در انتخابات و بسیاری از امتیازات دیگر برخور دارند.  
نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود درباره مسئولیت ها و وظایف مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در حوزه های حج، عمره و سفر زیارتی به عراق و سوریه توضیحاتی داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفر اخیر آقای رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به سوریه و مذاکرات انجام شده با مسئولان آن کشور، زمینه سفر مشتاقان زیارت بارگاه حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) به زودی فراهم شود.    
برپایه این گزارش در پایان این دیدار دکتر محمد ماهرقباقبی رئیس دانشگاه دمشق از حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد و گفت: در این سفر در بازدید از مراکز مختلف دریافتیم جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها ، درعرصه های علمی ، فنی و صنعتی پیشرفت های فراوانی داشته است. 
وی افزود: با وجود جنایاتی که گروهک داعش علیه مردم سوریه مرتکب شد و حتی شماری ازدانشجویان و طلاب سوری در حملات این گروهک به دانشگاه دمشق شهید و زخمی شدند ولی تعلیم و تعلم در این دانشگاه به هیچ وجه متوقف نگردید و با ایستادگی مردم ، پیروزی بر دشمن تحقق یافت. 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران