تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است

تولیت آستان قدس رضوی:امام رضا(ع) رمز وحدت ادیان ابراهیمی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام رضا(ع) رمز وحدت است و ما به تاسی و در پرتو نورانیت این امام همام می توانیم در مقابل تکفیر و الحاد بایستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان که در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امام رضا(ع) بنیان گذار گفت‌وگوی بین ادیان هستند، اظهار کرد: گفت‌وگوی بین ادیان حقیقت و نورانیت حقیقت را برای همه آشکار می‌کند .


وی با اشاره به این که ما با مسیحیت و یهودیت اشتراکاتی داریم، افزود: البته راه ما با صهیونیست ها و تمام کسانی که داعیه دین داری دارند اما به ادیان مختلف ضربه می زنند، جدا بوده و هیچ اشتراکی با آنان نداریم.


تولیت آستان قدس رضوی تحقق گفتگوی ادیان را راه حلی برای مقابله و ایستادگی در مقابل کسانی که با ادامه زندگی خود را با انحراف عقلانیت و عدالت می دانند، ابراز کرد:  در مغرب زمین، بیش از 300 سال پس از رنسانس با معنویت مبارزه می شود و نتیجه اش جنگ جهانی اول و دوم، ظلم به مردم فلسطین و کلاهک های هسته ای است و این نتیجه دوری معنویت از سیاست است.


وی اظهار کرد: در حقیقت با بر افراشته شدن پرچم ایران با تدبیر و رهبری امام خمینی (ره)، پرچم کرامت انسان و پیوند بین سیاست و معنویت و دین مداری در تمام شئون برافراشته شد و این مهم با باور و ایمان به خداوند متعال و زندگی توام با اخلاق، عدالت و محبت و عقلانیت حاصل شده است.


تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: گفت و گوی با ادیان ابراهیمی در بارگاه منور رضوی می تواند جلوه ای از مبارزه با خشونت ها و انواع انحرافات باشد.


وی خاطر نشان کرد:گفت و‌گوی با ادیان دارای شروطی است. اولین شرط وحدت در مبدأ است. ادیان ابراهیمی ارزشهای مشترکی با هم دارند که خداپرستی و اعتقاد به معاد و پیامبر خدا،عدالت، محبت و دلدادگی به خدا و دگر خواهی در پرتو خداخواهی و از جمله این اشتراکات است.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: وحدت در مقصد شرط دوم گفت و‌گوی با ادیان است.مقصد اصلی، نجات و تکامل انسان است.جایگاه انبیا الهی جایگاه برتر است ما را به تعالی و رشد فرا می خوانند. کرامت امروز انسان معاصر وحدت در مقصد است.


وی ابراز کرد:کرامت اکتسابی در پرتو آموخته هایی است که ائمه اطهار (ع)به انسان منتقل کردند.


تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: الگوی تعامل و گفت و گوی ادیان با شرط عدالت انصاف و اخلاق می تواند گفت و گوی خوبی باشد. اما تعامل و گفت و گوی ارباب رعیتی را هرگز نمی‌پذیریم.همه ما در پرتو ربوبیت حق هستیم.


وی شرط دیگر گفت و گوی ادیان را اهتمام و جهد و کوشش جدی دانست و گفت: این کنفرانس ها ارزشمند است اما باید جهد و کوشش جدی داشته باشیم.  بستر این شروط در پرتو عالم آل محمد(ص) و در پرتو انسان کامل محقق می شود.


وی همچنین خاطر نشان کرد:امام رضا(ع) رمز وحدت است و ما به تاسی و در پرتو نورانیت این امام همام می توانیم از این ائتلاف و رمز وحدت در مقابل تکفیر و الحاد و در برابر هر ظلم ستمی استفاده کنیم.


| شناسه مطلب: 92250




امام رضا



نظرات کاربران