نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق :

امام حسین( ع ) یک اسطوره نیست بلکه اسوه زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام‌ حسین (ع) را از مصادیق کوثر خواند و اظهار داشت : کوثر یک جریان پویا ومستمر است که بر دانش الهی و طهارت عالی استوارشده است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در همایش احلی من العسل که با حضور دانشجویان و جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، امام حسین (ع) را اسوه و الگو برای همه بشریت دانست.
وی با بیان‌ اینکه کربلا فقط محل گریستن نیست بلکه محل نگریستن وعبرت آموزی است ، افزود: ابا عبدالله یک اسطوره نیست بلکه یک اسوه والگوی زندگی است، امام حسین  دارای یک جریان فکری و یک فرهنگ و یک مکتب است که زائر باید آن را بپذیرد و از آن پیروی نماید
وی اضافه کرد: وقتی ما به کربلا می آییم باید حضرت سیدالشهداء را الگوی زندگی خود قرار دهیم و فرهنگ امام حسین را  پیاده کنیم و به دیگران‌ انتقال دهیم.
وی در ادامه افزود: در زیارت معرفت لازم است ومیزان اجر و پاداش هر زائری به مقدارمعرفت او بستگی دارد ، معرفت بینش است و علم بدون باور دردی را دوا نمی کند هم چنان که باور بدون علم ودانش هم فایده ای ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: وقتی که به حرم می روید باور داشته باشید که امام شما را می بیند و جواب سلام شما را می دهد، با این باور واعتقاد انسان ادب حضور را رعایت می نماید.
وی با بیان اینکه امام حاضر وشاهد و ناظر است،افزود: زیارت امام حسین سکوی پرواز و معراج انسان است و انسان را به اعلا علیین و بالاترین درجات می رساند و روحیه ای در زائر ایجاد می کند که از گناه تنفر پیدا می کند و گناهان گذشته او بخشیده میشود زیرا وقتی انسان معرفت پیدا کرد دیگر سمت گناه نمی رود و گناه در کام او تلخ می شود .
وی خطاب به دانشجویان گفت : زیارت شما به عنوان یک فرهیخته دانشکاهی باید با زیارت دیگران فرق داشته باشد ، شما در سنگر علم و اندیشه نشسته اید. ورود شما به حرم باید همراه با اندیشه باشد و وقتی وارد حرم می شوید به طور صمیمی و با ادب کامل سفره دل خود را با امام که محرم ترین و مهربان ترین فرد به شما است، باز کنید و با امام خود درد دل و راز کنید .




نظرات کاربران